برف روبی ۶۰ کیلومتر از محور‌های اصلی اشنویه

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: با آغاز بارش برف از بامداد امروز، ۶۰ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

هاوری مدرس  رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اشنویه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری با وجود کوهستانی بودن این شهرستان، مسیر‌های بین شهری اشنویه - پیرانشهر، اشنویه - ارومیه و اشنویه - نقده چند دفعه برف‌روبی و نمک‌پاشی شد و  هم اکنون تردد در محور‌های اصلی این شهرستان در جریان بوده و راهداران در جاده‌ها و راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند.

وی ادامه داد: به دلیل ادامه بارش برف و کولاک، تردد در محور‌های اصلی با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و رانندگان بدون لحاظ تدابیر ایمنی وارد این مسیر نشوند.

مدرس گفت: هفت دستگاه خودرو در محور اشنویه -ارومیه به دلیل بارش برف و بیشتر به علت نداشتن زنجیرچرخ در این مسیر از ادامه حرکت بازمانده بودند که با کمک و حضور به موقع نیرو‌های راهداری نجات یافتند.

وی افزود: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کنند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودرو‌ها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها نیز می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کرده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی بیان کرد: بازگشایی محور‌های روستایی نیز به زودی آغاز خواهد شد و هم‌اکنون ماموران راهداری این شهرستان در همه جاده‌های اصلی حضور دارند و در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی محور هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محور‌های مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان مستقر شد و در همین ارتباط ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان مستقر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی در محور‌ها و حوزه‌های استحفاظی این شهرستان در طرح زمستانی راهداری هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.