در راستای رفع مشکل کمبود پزشک در شهر‌های کوچک ممنوعیت فعالیت در ۲ شهر برداشته شد و مجوز طبابت در ۲ شهر به پزشکان داده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در بسیاری از مناطق محروم، شهر‌های کوچک یا حتی حاشیه شهر‌ها با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم. به گفته برخی از مسئولان این کمبود، ناشی از توزیع عادلانه پزشکان است زیرا بیشتر پزشکان، فعالیت در کلانشهر‌هایی مانند تهران را انتخاب می‌کنند و شهر‌های کمتر برخوردار با مشکل دسترسی به پزشک مواجه می‌شوند.  

رهبر انقلاب هم در دیدار خود با پرستاران توزیع پزشک در مناطق مختلف را ناعادلانه دانستند و افزودند: درباره مسئله کمبود یا کافی بودن پزشک اظهارنظر نمی‌کنم اما توزیع پزشک در مناطق مختلف کشور عادلانه نیست که این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی: توزیع پزشک در کشور نامناسب است

محمد رئیس زاده گفت: ایران در زمینه پزشکی در ۳۰ سال اخیر بسیار رشد کرده است. از نظری آماری از ۳.۲ پزشک در هر ۱۰ هزار نفر به آمار ۱۶ پزشک در هر ۱۰ هزار نفر رسیده ایم یعنی از ۱۳ هزار پزشک به تربیت ۱۵۰ هزار رسیده ایم. هیچ حوزه‌ای در این مدت چنین رشدی نداشته است بنابراین کمبودی که در حوزه پزشکی وجود دارد به دلیل توزیع نامناسب در به کارگیری پزشکان است.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: آموزش دانش پزشکی نیاز به الزامات متعددی از جمله وجود هیئت علمی، بیمار، تخت، آزمایشگاه و موارد بسیار دیگری دارد و نمی‌توان این تعداد دانشجو بر بالین بیمار فرستاد، بنابراین باید برای ظرفیت‌های پزشکی تصمیم مناسب‌تری گرفته شود.

صدور مجوز طبابت در ۲ شهر برای پزشکان

منصور جعفری نمین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چهارمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی مصوب شد تا در شهرهای تابع یکِ نظام پزشکی، دو پروانه مطب برای یک پزشک صادر شود. این مصوبه در زمینه توزیع بهینه پزشکان در مناطق محروم و برخی از شهرستان هایی که پزشک وجود ندارد، موثر خواهد بود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: پیش از این یک پروانه مطب برای پزشکان صادر می‌شد و پزشکان اغلب طبابت در شهر بزرگتر را انتخاب می کردند اما اکنون امکان صدور پروانه طبابت در دو شهر فراهم شده است و پزشک می‌تواند در شهر بزرگ و کوچک طبابت کند.

جعفری نمین افزود: البته اختیار صدور پروانه به روسای نظام پزشکی و هیئت مدیره شهرستان ها تفویض می‌شود تا بتوانند بنابر صلاحدید، پروانه دوم مطب را برای متقاضیان صادر کنند.

طبابت

ممنوعیتی که برای پزشکان برداشته شد

علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد : معاونت فنی و نظارت این سازمان، به شورای عالی نظام پزشکی پیشنهاد داد صدور دو پروانه مطب در دو نوبت مختلف کاری در حوزه یک نظام پزشکی، بلامانع باشد .

سالاریان ادامه داد: نظام پزشکی های سراسر کشور معمولا دو یا سه شهرستان را تحت پوشش دارند اما تا کنون پزشکان در یک منطقه از نظام پزشکی شهرستان محل فعالیت خود یک پروانه مطب دریافت کرده و حق کار در دیگر نقاط منطقه تحت پوشش نظام پزشکی را نداشتند.

وی افزود: با صدور این اجازه در حوزه یک نظام پزشکی؛ همکاران می توانند با موافقت رئیس نظام پزشکی مربوطه در دو نقطه، مطب تاسیس کنند. برای مثال نظام پزشکی سمنان شامل سه شهرستان سمنان، مهدی شهر و سرخه است؛ با تصویب قانون جدید، یک پزشک می تواند نوبت صبح در سمنان مطب تاسیس کند و برای بعدازظهر پروانه مطب برای شهر سرخه یا مهدی شهر را دریافت کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: با اجرایی شدن این طرح، مردم حاشیه شهرهای بزرگ از امکانات پزشکی بیشتر و بهتری برخوردار می شوند و برای پزشکان جوان تر نیز این فرصت فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۰۹:۱۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
بسیار ایده خوبی هست.چون رفت و آمد برای بیماران مریض حال خیلی سخت تر از رفت و آمد پزشک هستش.همچنین هزینه رفت وآمد بیمار کمتر میشه .اکثر ترمینال‌ها برای شهر های کوچک تا ۸ شب ماشین دارن .حال آنکه تا بیمار ویزیت اش تموم بشه و بخواد برگرده ماشینی برای برگشت گیرش نمیاد .حالا شما حساب کن خانم باردار یا تهدید به سقط یا شکستگی ....
من تمام این موارد رو دیدم که برای شما تایپ کردم.
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۳:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
نظام پزشکی اگه انصاف داشت یه کم روی کار پزشکای بی وجدان پول دوستش نظارت میکرد
نداره که ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ااگرهرکس ۱۰ سال عمرش را با شبانه روزیهای فراوان در هر از شغلی صرف کنند موفق تر از رشته پزشکی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
بله دکتر شدن ظاهرا علم و علاقه به دانش لازم نداره بلکه خرخونی میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ایده خیلی خوبی است با این کار کمبود پزشک جبران خواهد شد و بهتر است علاوه بر اینکه اجازه طبابت به پزشکان در ۲ ناحیه داده میشود مشکلات نواحی که پزشک حاضر به کا ر در آن نواحی نیست با برطرف کردن موانع از طریق امکان ایاب ذهاب تا ساعات زیادی از شب جهت برگشت و یا اسکان برای آنها و ...شرایط را برای استقبال پزشکان به نواحی محروم فراهم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این کارواقعا یه شاهکار است مثل اینکه بگوییم به مردم امروز مریض نشیدفردا مریض شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
پزشکی که می گویی ۱۶ سال درس خواند ایی پس حق بد اخلاقی و حق گرفتن دستمزدهای آنچنانی را نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
پزشکان زیاد کنید چرا جلو پزشک شدن مردم می گیرید که پزشک کم باشد دولت ها این قدر به فکر درست کردن مریضی هستند تا مردم گرفتار کنند 80درصد بیماری ها به وسیله خود دولت ها درست می شود تا درامد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
من تو یه چیز کاملا موندم. شایدم این دولت‌ها یه چیز رو خیلی خوب از تحریم یاد گرفتن اونم دور زدن.
تمامی طرحها و ایده ها بجای اینکه گره و مشکلات رو با برنامه ریزی و استاندارد سازی بخواهیم ارتقاء بدیم ارتقاء تحصیل ارتقاء دانشگاه ارتقاء استاد ارتقاء دانشجو ایجاد امنیت و تحصیل رایگان به شرط خدمت در مملکت خود. داریم فقط مث تحریم‌ها مشکلات رو دور میزنیم. واقعا شرم آوره که بجای ایجاد ثروت و قدرت دنبال ایجاد شبه ثروت و شبه قدرت هستیم. متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
من بدلیل ابتلا به بیماری صعب العلاج مجبورم هر ماه به پزشکم که متخصص بیماریهای مغزو اعصاب میباشد مراجعه کنم ولی حال است که هر بار پس از طی مسافت طولانی از شهرم به تهران متوجه میشوم که ایشان فرد دیگری را به عنوان جانشین برای ویزیت گذاشته اند.حال سوالم اینجاست که خب اگر قدار بود هر دکتری غیر از خود ایشان من را ویزیت کند حتما به پزشک دیگری در شهر خودم مراجعه میکردم ونه دانشجویان ایشان انهم در مطب خصوصی و هزینه بالای ویزیت.واقعا باید با این پزشکان بی وجدان که تنها هدفشان درامدهای نجومی است برخورد شود.البته متاسفانه از این دست پزشکان کم نیستند‌.
Iran (Islamic Republic of)
ه
۲۱:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
مطمنا فردی که شما را دیده مورد تایید این استاد مسن میباشد و دستیار ایشان بوده از پزشکان شهر شما بهتر استپزشکها هم انسانند وقتی سنشان بالا میرود تواناییشان کاهش میابد ساعتی دوتا سه مریض بیشتر نمیتوانند ببینند.اساتید مسنتر اصلا مریض نمیبینند.و فقط نظارت بر کار دستیاران دارند.پس تصورات جنابعالی کاملا غلط هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
وقتی دکتری سنش بالا میرود و ناتوان میشود باید بازنشسته شود و جا برای جوانترها باز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
دوباره داستان جدید برای خالی کردن جیب ملت فقیر
یه روز خوب میاد جوک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
واقعا فک میکنید ظرفیتا رو زیاد کنن پزشک زیاد میشه؟
فقط تامین پزشکای کشورای دیگه راحت تر میشه! با آبکش میخوان آب بکشن! شما شرایط پرداخت شهرهای کوچیک رو مناسب کن پزشک خودش میره، به تعداد هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
نیازبه پزشک بزرگترین وحساس ترین نیاز تمام مردم است ولی نظام سلامت کشور با کارهایی که خودش می داند وربطی به کسی ندارد از این نیاز حساس مردم نهایت سوء استفاده رامی برد وانگار مردم برده پزشکان هستند که ساعتها ته صفهای طویل وعریض بنشینند که خانم دکتریا آقا دکتر کی با کفش رخشان وتیپ پرافاده وارد مطب بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
در کنار افزایش پذیرش پزشکی از دوره دبیرستان، بایستی برنامه پذیرش 30 درصد رشته پزشکی از دوره لیسانس هر چه زودتر اجرایی شود، تا کمبود پزشک سریع تر جبران شود. همچنین پیشنهاد می شود برخی دروس غیر ضروری و زمان بر مانند دروس اعتقادی و عربی از دوره های آمورشی حذف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
من واقعا تعجب میکنم از قشر دکترای حرفه ای دامپزشکی چرا استفاده نمیکنند این گروه از دامپزشکان تمام دروس پزشکی رو شاید بسیار سخت تر و سنگین تر گذرانده اند و با یک دوره کوتاه مدت تکمیلی خیلی راحت میتوانند در حرفه پزشکی مشغول به کار شوند.لازم به توضیح اینکه هدف اصلا توهین به مردم بزرگوار و صبور کشورم نیست ولی این یک راهکار بسیار سریع برای رسیدن به هدف است چرا که تمامی بیماریها و داروهای رشته دامپزشکی در رشته پزشکی نیز استفاده میشود به علاوه دامپزشکان تبحر بیشتری در درمان بیماریهای مشترک بین انسان و دام دارندو این از نقاط قوت میباشد.ومن الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۲۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
و من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۵:۴۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خیلی طرح جالبی باعث ورشکستگی کامل مطبهای ضعیف در مناطق دور افتاده میشه و عملا صورت مساله پاک خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۵:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
هفته گذشته نزد دوستی قدیمی رفتم که الان رادیولوژیست شده دستگاه سونو گرافی قبل گرانی دلار خریده بود با قرض و ...۵۰۰ میلیون که الان به لطف تحریمها ۵ میلیارد قیمتش خراب شده بود۹۰۰ میلیون هزینه تعمیر و تعویض قطعه کرده واقعا بعضی پزشکا عقل ندارن این دستگاه بفروش تو هر کاری بزنی درامدت ده برابرهه.
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۹:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بهترینکار اینه که دستگاهشون بفروشن یک دستگاه ۱۵۰ میلیونی قدیمی چینی بیارن هم پول کمتری میدهند هم از مردم باقیمت مناسبتری حساب میکنن فوقش دقتش کم میشه مردم راضیترند.باید به جیب مردم عزیز هم فکر کرد.دقت مال اروپا و امریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۵:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
طرح هوشمندانه و بسیار مناسبی هست برای شهرهای فصلی مسافر دارند عالیه .بسیاری از مشکلات بیماران حل خواهد شد.فقط باید فکری به حال ویزیتهای خفیف کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۵:۲۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
مردم ظاهرا سطح توقعاتشون زیاد شده ۴۰ سال قبل اصلا جز تهران چشم پزشک نبودمیخواستی بچه ببری دکتر صبح میرفتیم نوبت ساعت ۱ بعد ازظهر دکتر اطفال بچه میدید ۵ساعت فقط مینشستیم الان جوانا ۵ دقیقه صبر ندارن و کلا احترام و غیره رخت بربسته انوقت میگویند چرا شهر ما دکتر نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۹:۱۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خیلی از پزشکها و پرسنل بهداشتی بخاطر رفتار بد ارباب رجوع طلبکار از ایران رفتند فکر نکنم پزشکان هندی بنگلادشی یا افغانی هم حاظر به دیدن بیماران اینچنین بشوند .البته دولت هم مقصر است باعث افزایش تنش پرسنل و همراهان شده مثلا دفترچه اعتبار دارد ندارد چه ارتباطی به پزشک و پرستار داره بیمه و مریض باید مشکلشون حل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
توقع عموم مردم بالاتر از دکترهای منفعت طلب انحصارگرا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
تو رو خدا این مسخره بازی ها رو جمع کنید...
ظرفیت پزشکی رو افزایش بدین...
پزشک کم هست...
چرا بخاطر منافع مالی، با جان و مال مردم تجارت میکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
باید از طرف ارگان صدا و سیمای توقعات پایین آورده شود و از طرف نظام پزشکی و دولت از طریق در اختیار قرار دادن ارز و .کاهش مواد مصرفی پزشکی و......و کمکهای دیگر هزینه خالص پزشک را کاهش و بالطبع هزینه درمان کاهش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
با این طرح باید منتظر افزایش بیش از پیش پزشک نماهایی باشیم که باهمدستی برخی پزشکان و در اختیارگرفتن مهرهای نظام پزشکی اونا، در مطب دومشون طبابت کنند.
تنها راه پایان این بحران، افزایش پذیرش پزشکه. وقتی پزشک به تعداد کافی افزایش یابد، رقابت بین انها برای ارایه خدمات بهتر با قیمت مناسب تر فراهم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
صابری
۱۳:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
تا زمانی که پزشک سالاری و نگاه درمانی در کشور ما هست وضع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
واقعا بعضی از پزشک هاخیلی بامریض هابد صحبت میکنن انگارماادم نیستیم
وقتی پزشک زیادباشه دیگه اون طوری صحبت نمیکنن حتمابایدبری مطبشون تاباهات خوب برخورد بشه
من یه بار رفتم دکتریمارستان تامین اجتماعی سه مشکل گفتم چهارمی روکه گفتم گفت چخبرته خانم جهیزیه دخترتم میخوای من بدم پیش دانشجوهاش وچند نفر دیگه بلندگفت وخندیدن بی نهایت قلبم شکست هیچ وقت نمیبخشمش منتظرم اون دنیاببینم خداچیکارش می‌کنه عذابشوببینم شایددلم آروم شه شاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تو تامین اجتماعی دانشجو ندارن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
به جای این کارا ظرفیت دانشکده های پزشکی رو بیشتر کنید که هر چه زودتر این مشکل حل بشه.
خب وقتی به طور مثال کل فارغ التحصیل های پزشکی 1000 نفر هستن خب اون 1000 نفر هر چقدر هم خوب پراکنده بشن تو شهرای متخلف بازم کمه برای یه ملت 90 میلیونی.
تنها را افزایش ظرفیت دانشگاه هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
در راستای رفع مشکل کمبود پزشک!!!!!!!!!!! اگر هدفتان واقعا در این راستا است ظرفیت دانشجوها را زیاد کنید و بهانه های بنی اسراییلی برای انجام ندادنش نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خدایا خودت کمک کن. بالاخره یکی باید جلوی قلدری این مدیران منفعت‌طلب و دکترهای وزارت بهداشت را بگیره. ارز ۴۲۰۰ که میگیرند، به مناطق محروم که نمیروند، مالیات کامل هم نمیدهند، اجازه افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی را هم نمیدهند، مریض بیچاره را بدون درمان بین تخصص‌های مختلف پاسکاری میکنند، به مواد شیمیایی و تراریخته و نوشابه گازدار و سیگار و... مجوز بهداشت میدهند، بدون دلایل منطقی و علمی واکسنی که جلوی بیماری را نمیگیرد میخواهند اجباری کنند. وبا همه این تفاسیر همیشه حق به جانب حرف میزنن!
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۲:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
یک پزشک حداکثر 8سال میتونه عمومی بمونه وگرنه یا تخصص یا مهاجرت
United States of America
امید
۱۲:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
با سلام : من در تبریز زندگی میکنم .و بعلت درد مفاصل و دست وپا به پزشک متخصص روماتیسم مراجعه خواستم بکنم : کی یکی از پزشکان به 4ماه بعد نوبت میده و پزشک متخصص دیگر از پذیرفتن بیمار جدید تا اطلاع ثانوی خوداری میکنه .پس تکلیف من و امثال من چیست ؟ وای به حال کسانی که از اطراف و شهرستانهای دور میان.
Iran (Islamic Republic of)
fd
۱۲:۵۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
شما باید به داخلی مراجعه داشته باشیننه فوق تخصص روماتولوزی
Iran (Islamic Republic of)
5
۱۳:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
از زانوت پیداست که از کجایی مخصوصا پرچم
Iran (Islamic Republic of)
q
۱۲:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بسیار طرح خوبیه و میتونن از وسایل دست دوم پزشکان مهاجرت کرده برای مطب دومشون استفاده کنن که زیاد فشار مالی هم بهشون نیاد و این وسایل خراب نشه وسایل ده برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ض
۱۲:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
طرح بسیار خوبیه ومشکلات بسیار ی از هموطنان حل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۲:۱۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
طرح خوبی نیست و فایده ندارد انقدر ویزیت پایین هست که مطب دوم نمیچرخه باید ویزیتها به روز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
دمتون گرم از فردا پزشکان با همزادهاشون تو مطبها حضور خواهند داشت . قبلا یهو پزشک تو دو تا بیمارستان یا سه تا بیمارستان همزمان تو یه شیفت کشیک(آنکال) میشد . الان باید از خودشون نسخه های بیشتری تو لید کنن. چقدر راحته برای یه عده مردم را استثمار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۴۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
کاملا اشتباه است زیرا تعارض منافع وفقط برای بعضیا منفعت داره...غلط کردید با این پیشنهاد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
پزشک برای همان یک شهر هم کم است، آنوقت شما میخواهید که دکتر نصف وقتش را از شهر بگیرد و به شهر دیگر برود؟ اگر در زمان غیبتش کسی بیمار شد چه کند؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۳۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
این طرح یعنی اینکه وقتی از 30روز یه پزشک 15 روزش یه جایی مشغول هست 15روز بعدیش رو میتونه تو یه روستا یا شهر دیگه ای کار کنه.. قبلا نمیشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بعنوان یک پزشک که سالهاست در مناطق محروم مشغول خدمت است میگویم این مصوبه قادر به براوردن توزیع عادلانه پزشک نخواهد بود به چند دلیل،اولا اینکه برای پزشکی که بعنوان مثال سالهاست در سمنان خدمت کرده بصرفه نخواهد بود مجددا مطبی در مثلا سرخه اجاره کرده و هزینه هنگفتی برای اجاره مطب،استخدام منشی و سایر تجهیزات لازم بپردازد و انگاه نیمی از روز به سرخه برود و نیم دیگر در سمنان بماند،دردسر رفت و امد بین دو شهر را علاوه کنید...،دوم اینکه حتی اجرای این مصوبه بیفایده را هم مثل بسیاری از کارهای بی ضابطه این مملکت ،منوط به موافقت نظام پزشکی ان استان کرده است که این خود حکایتیست که در سیستمهای دیگر تجربه شده و نیاز به توضیح اضافه ندارد،سوم اینکه اگر حداقل همین مصوبه بیفایده را محدود به شهرهای زیر نظر یک نظام پزشکی نمیکردند باز شاید مختصری بسمتدعدالت توزیع حرکت میکرد که متاسفانه اینهم نشد،در پایان از سرویسرمحترم خبرنگاران جوان خواهشمندم از در اختیار گذاردن نام و پست الکترونیکی اینجانب در اختیار نظام پزشکی و یا هر ارگان دیگری که میتواند برای اینجانب دردسر ایجاد کند خودداری فرمایند،اینجانب از روی خیرخواهی مطالب فوق را ارسال کردم و نباید بخاطر ان تنبیه شوم،با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
آقا یا خانم پزشک: هم ترسویی هم بی فکر... خوب بجای اینکه نصف روز یه مطب باشی نصف دیگش یه مطب دیگه روزهای زوج یه مطب باش روزهای فرد یه مطب دیگه... اگرم خیلی پول دوستی برو شهر بزرگتر بمون و اونیکی مطبت رو بده یه زیبایی کار تجربی بیاد کار کنه پول پارو کن!!!!! کاری که خیلی از پزشکهامون انجام میدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
برای اینکه تعداد دانشجو پزشکی عمومی و تخصص همینطور ثابت بماند و افزایش پیدا نکند و آمار دستکاری شود این تصمیم گرفته شده است. واقعا نظام پزشکی بجای این کارها یک فکری به حال مردم بدبخت بکند که صبح تا شب باید در صف پزشکان عمر و وقتشون تلف شود آخرش هم هیچ چیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
کمبود پزشک تو کشور نداریم کمبود پزشک خوب داریم که اونم بعلت قانون ظالمانه سهمیه هاست که 60 درصد دانشجویان پزشکی رو از ضعیف ترین های کنکور انتخاب میکنه،قانون سهمیه ها از الان لغو بشه میتونیم تو میان مدت تو پزشکی جهشهای خوبی داشته باشیم فعلا اکثر بدنه کادر درمان افراد سهمیه ای هستن که نه هوش نه توانایی و نه صلاحیت حداقلی برای کار تو این رشته هارو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
استاد باشارماز
۱۱:۴۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
کمبود پزشک نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بقول حسام بیگ : ای دروغی که میگی راسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
درست همینه بچه ها تو مدارس برتر با رتبه خوب نمیتونند برند پزشکی یکی با سهمیه ی 50 هزار میشه 500 میره پزشکی این زیست چی زد شیمی چی زد خدا میدونه این چه پزشکی برای مملکت میخواد بشه بخاطر همین مردم دنبال پزشک خوبند اون هم کمبود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اون وقت از نظر ویزیت چه جوری می شه؟
نکنه از مناطق محروم چیزی نگیرند و بیایند از ما بیشتر بگیرند. البته باید به مناطق محروم کمک کرد ولی همین ویزیت ها که پزشکان می گیرند واقعاً زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
این که چیز تازه ای نیست!!. یه پزشک عمومی رو می شناسم نزدیک سه ساله که یه مطب در شهر کمیجان استان مرکزی و یه مطب در منطقه 8 تهران داره. خودش در مطب شهر کمیجان کار می کنه و خانمش با مدرک لیسانس در مطب تهرانشون ویزیت و کارهای زیبایی و تزریق بوتاکس انجام میده. در هر دو شهر چند خونه و زمین و آپارتمان بهم زدند.با هزینه ریخت و پاش هاشون دو سه خونواده براحتی می تونند زندگی خوبی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اینا فقط انحصارطلبی هست
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
همین انحصار طلب ها خط مقدم مقابله با کرونا بودند و هستند وقتی شما تو خونه تون کنار خانواده تون نشستین.. چقدر مردم ما فراموش کار وقدرنشناسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
از هند و بنگلادش پزشک وارد کنید کارسازتر هستند تا امورش پزشکی های این چندین ساله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
پزشکهای هندی واقعا خوبند
France
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
مشکل کمبود نداریم. مشکل اینجاست تمامی کلاسهای دانشگاه و اساتید کلاسهای کنکور و مدارس تبلیغ به مهاجرت و نبود کار و اعتبار کسب که تقریبا 70 درصد از کل پزشکان در آخر مهاجرت میکنن و از طرفی به کشورهای حاشیه رفته نهایت یک مدرک پزشکی جور میکنند که اونا طبابت رو انجام بدهند یعنی دیگر هیچ... و جوری تبلیغ میکنن انگار به این تحصیلکرده ها در مملکت خیانت شده...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
منم چندین نفر میشناسم که مدرک گرفتن و مهاجرت کردن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اونوقت میگن کمبود پزشک نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ایا اینکار ایجاد مشتری و پول درآوردن بیشتر برای دکترها نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
جناب اون دکتری که شما اینقدر دارید حسادتش میکنید 16 سال از عمرش صرف درس خوندن کرده،درآمد پزشکی زیاده بفرمایید این گوی و این میدان دو سال از همه تفریحاتت بزن بشین برای کنکور بخون بعد هفت سال درسهای سخت و پاس کن اگه تونستی بعدش باز بشین برای آزمون تخصص درس بخون اگه قبول شدی بعد چهار سال تخص بگیر بعد با تصمیم وزارت بهداشت برو اونجایکه اونا تعیین میکنن طرح ت سپری کن،حالا بعد این مراحل میتونی مطب بزنی،البته شواری انقلاب فرهنگی و مجلس بنا دارن پزشکی رو هم مثل مهندسی نابود کنن همانطوری که بهترین فارغ التحصیلان رشته های مهندسی کشور رو ترک میکنن تو آینده بهترین فارغ التحصیلان پزشکی هم کشور رو ترک خواهند کرد اون ضعیف ها تو کشور میمونن و باز ملت شهر به شهر دنبال پزشک خوب میگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
11:05 محترم، اگر هدف کسی که خرخونی کرده و دکتر شده (نه پزشک) پول درآوردن است، پس لطف کنید دیگه دَم از انسانیت و سلامت جامعه و امثال اینها نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
جیب پزشکامهمتره یاسلامتی مردم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
کسی که جوونیش رو فروخته برای سلامتی مردم باید یه جوری براش جبران بشه.. ماشالا که اینقدر نمک نشناس هستن مردم ما حقوق هم بهشون ندن که باید همشون خودکشی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خودتونوکشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
دانشویان پزشکی پردیس را برای مناطق کم برخودار بورسیه کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بازم همون شد دیگه... از دو شهر مطمئنا یکیش تهرانه... تو شهر ما هر دکتری که کارش خوبه مهاجرت کرده تهران و انگشت شمار موندن که اینقدر شلوغن سال به سال وقت ویزیت میدن.. بعضی هاشون اصلا وقت نمیدن اینقدر که مریض دارن که میگن فقط پرونده دارها رو میبینیم برین جای دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
Ahs12
۰۸:۲۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت و درمان چرا صورت مسئله را پاک میکند و از ارائه راه حل منطقی طفره میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
دوباره تصمیمات نپخته و کارشناسی نشده
فکر خوبیه ولی باید معایبش رو هم دید.