معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

از حفر چاه غیرمجاز جلوگیری می کنیم

پورجعفر گفت: با توجه به شرایط خشکسالی نباید بگذاریم چاه غیرمجاز جدیدی در خراسان جنوبی حفر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پورجعفر معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: امسال در خراسان جنوبی طبق تعهد باید ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شود که تاکنون ۴۲ حلقه چاه پر شده اند.

او گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی حال حاضر، باید چاه‌های غیرمجاز حوالی چاه‌های آب شرب در اولویت پر شدن قرار گیرند تا در روند آبدهی چاه‌های آب شرب خللی ایجاد نشود.

پورجعفر گفت: رویکرد حال حاضر این است که باید از حفر چاه غیرمجاز جلوگیری کنیم و بیشتر چاه‌های غیرمجاز موجود، در زمان قدیم و بر اثر ناآگاهی مردم حفر شده اند.


بیشتر بخوانید


معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در زمان قدیم مجوز‌هایی برای حفر چاه با برداشت کم آن هم برای آبیاری باغچه خانه‌ها صادر می‌شده است، اما اکنون چنین درخواست‌هایی نداریم و چنین مجوز‌هایی صادر نمی‌شود.

او در خصوص نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های استان گفت: در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۲۱ حلقه چاه کشاورزی برق دار موجود هستند که هزار و ۹۰۰ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

پورجعفر گفت: برنامه داریم تا پایان سال تمام چاه‌های کشاورزی استان را به کنتور هوشمند مجهز کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳۸۵ چاه برقی در حوزه صنعت و خدمات داریم که ۲۲۱ چاه مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

او گفت: بیشتر این‌ها در اختیار شهرداری هستند و تعداد کمی از این چاه‌ها باقی مانده اند که با رفع موانع موجود و همکاری کردن دستگاه‌های اجرایی، می‌توان چاه‌های باقی مانده را نیز به کنتور هوشمند مجهز کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.