کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از امروز نظارت بازرسان سازمان صمت بر قیمت چهار نوع کالا آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس اخوان کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از امروز نظارت بازرسان سازمان صمت بر قیمت چهار نوع کالا شامل آب معدنی، ماءالشعیر، لوازم خانگی و انواع آب میوه آغاز شده است و واحد‌های تولیدی این اقلام ملزم به رعایت قانون در تعیین قیمت این اقلام شده اند.

وی گفت: پیش از این برخی از این کالا‌ها یا برچسب قیمت کارخانه‌ای نداشت یا برخی شرکت‌های پخش طی تبانی با کارخانه ها، قیمتی غیرواقعی برای کالا تعیین کرده و بر روی آن نصب می‌کردند که هر ۲ منتفع شوند و سپس این کالا‌ها با تخفیف‌های غیرواقعی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شد.

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیف‌ها و قیمت‌های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود تولیدکنندگان چهار نوع کالای مزبور را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.

اخوان گفت: قانونگذار به واحد‌های تولیدی اقلام مزبور اجازه داده است تا حداکثر ۱۷ درصد سود خود را براساس قیمت تمام شده کالا در نرخ فروش لحاظ کنند.

وی گفت: واحد‌های صنفی فروشنده این کالا‌ها ملزم هستند قیمتشان را براساس فاکتوری که واحد تولیدی این اقلام صادر کرده است با رعایت ضرایب سود متعلقه و قانونی، با برچسب بر روی کالا نصب کنند.

اخوان گفت: از این پس، نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کنترل قیمت کالا‌های مزبور از در کارخانه تا واحد صنفی خواهد بود و به مرور کالا‌های دیگر نیز در زمره این نوع بازرسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.