آلودگی هوای سرخس به حد بحرانی رسید و باعث تعطیلی مدارس شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عرفانی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آلودگی هوای سرخس به وضعیت بحرانی رسیده به حدی که موجب تعطیلی آموزش حضوری در مدارس این شهرستان در دو  نوبت صبح و عصر امروز شده است.

او گفت:خیزش گرد و غبار از کانون قره قوم در ترکمنستان درپی توده کم فشار موجب افزایش بحرانی گرد و غبار در نزدیکترین شهرستان یعنی سرخس طی دیروز و امروز شده است.

معاون پایش  محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کنونی آلودگی هوا در شهرستان سرخس هم اکنون از مرز بحران نیز فراتر رفته و این امر آثار سوئی بر سلامت مردمان و ساکنان این شهرستان دارد.


بیشتر بخوانید


عرفانی گفت: احتمال دارد که این وضعیت در اواخر وقت امروز طبق پیش بینی هواشناسی با وزش باد و بارندگی تعدیل شود.

او گفت: طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی طی دو  سال اخیر در حوزه سرخس ۵۰۰ هکتار نهال کاری و کاشت گونه‌های بیایانی با هدف مبارزه با گرد و غبار انجام شده است.

معاون پایش  محیط زیست خراسان رضوی گفت: شهرستان سرخس به دلیل نزدیکی به کانون قره قوم در ترکمستان بیش از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی تحت تاثیر گرد و غبار کانون‌های خارجی قرار می‌گیرد.

عرفانی گفت: براساس مطالعات انجام شده سالانه و به طور میانگین ۲۱۹ هزار تن گرد و غبار در هوای استان جا به جا می‌شود و امسال با توجه به خشکسالی و تبعات منفی ناشی از آن شاهد افزایش این میزان خواهیم بود.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.