شهردار مهاباد از تلاش برای ایجاد سایت جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب در این شهر و ساماندهی این حیوانات تا ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بابک رستم‌پور شهردار مهاباد گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر شروع شده و بر تعداد اکیپ‌های مشغول به این کار افزوده و در روز‌های آتی یک اکیپ دیگر نیز اضافه خواهد شد.

رستم پور گفت: تعداد سگ‌ها زیاد است و سایت فعلی نگهداری این حیوانات گنجایش کافی ندارد، در تلاش هستیم تا حد امکان در سایت «پیر‌بله» ظرفیت جدید برای نگهداری این حیوانات ایجاد کنیم.

وی گفت: مکان‌یابی برای ایجاد سایت جدید نگهداری از سگ‌های بلاصاحب که مقداری از مناطق مسکونی شهری دورتر باشد در دستور کار شهرداری و مبادی ذیربط قرار گرفته که با انجام امورات اداری تحویل زمین، سریعا کار ساخت سایت جدید را آغاز و معضلات ناشی از تردد سگ‌های  بلاصاحب در سطح شهر مهاباد را رفع نماییم.

شهردار مهاباد افزود: متاسفانه اخباری به دست ما رسیده که افرادی با خودرو‌های بدون پلاک و پلاک مخدوش اقدام به انتقال سگ‌های بلاصاحب به شهر مهاباد کرده اند، از دامپزشکان سطح شهرستان درخواست کرد در خصوص درمان سگ‌های بیمار دست شهرداری را بگیرند.

چندی پیش کانال اطلاع رسانی شورا و شهرداری مهاباد از زنده‌گیری ۸۰ قلاده سگ بلاصاحب توسط این شهرداری خبر داده بود.

سالهاست تصاویر و فیلم‌هایی از تردد گله‌ای سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر مهاباد توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود و شهروندان نیز هر روز شاهد رفت‌و آمد و مزاحمت‌های این حیوانات هستند.

طی ماه گذشته چندین خبر از حمله سگ‌های بلاصاحب به شهروندان مهابادی و زخمی شدن چند تن منتشر شده است.

به گفته عضو شورای اسلامی این شهر، شهرداری مهاباد در پی چندین فقره شکایت شهروندان به پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دیه بابت سگ گزیدگی محکوم شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ دی ۱۴۰۰
با سلام و عرض ادب ضمن تشکر از شهردار محترم مهاباد و همکاران محترم آن مجموعه در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد خواهشمند است نسبت به سرکشی و جمع آوری در منطقه فجر بالا نیز اقدام مشابه صورت گیرد.