اخیرا فضاپیما جونو ناسا با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی صداهای موجود در سیاره مشتری را به زمین ارسال کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، فضاپیمای جونو ناسا به خاطر تصاویر زیبایی از سیاره مشتری که با ابزار JunoCam خود می‌گیرد، مشهور است. اما اخیراً این فضاپیمای ناسا چیز متفاوتی را به زمین ارسال کرده که آن یک آوای صوتی از قمر مشتری (گانیمد) بوده است. ناسا گفت که این صداها از طریق اندازه گیری امواج الکترو مغناطیسی به دست آمده است.

فضاپیما جونو، میدان مغناطیسی اطراف مشتری را که مگنتوسفر نامیده می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند تا بفهمد چگونه میدان با گاز‌های موجود در جو تعامل می‌کند. جونو داده‌ها را در مورد امواج الکتریکی و مغناطیسی در طول پرواز خود در گانیمد جمع‌آوری و سپس آن‌ها را به محدوده صوتی تبدیل کرد. اسکات بولتون، محقق اصلی جونو، در بیانیه‌ای گفت: "این موسیقی آنقدر طوفانی است که اگر با دقت گوش کنید، می‌توانید تغییر ناگهانی فرکانس‌های بالاتر را در حوالی نقطه میانی ضبط بشنوید، این موضوع نشان‌دهنده ورود فضاپیما به بخش متفاوتی از گانیمد است."

این داده‌ها که در نهایت یک فایل صوتی شد در طول نزدیک‌ترین پرواز جونو به گانیمد در ژوئن ۲۰۲۱ جمع آوری شده، زمانی که فضاپیما از فاصله ۶۴۵ مایلی قمر عظیم عبور کرد. گانیمد تا حد زیادی از یخ پوشیده شده و بزرگترین قمر منظومه شمسی و همچنین تنها قمر دارای میدان مغناطیسی است. تصور می‌شود که این قمر یک اقیانوس زیرزمینی از آب شور در زیر پوسته یخی خود دارد که این موضوع برخی دانشمندان را کنجکاو کرده که آیا در مشتری نیز امکان حیات وجود دارد یا خیر.

سیاره مشتری

محققان همچنان در حال کار روی داده‌های امواج حاصل از پرواز در گانیمد هستند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی اطراف ماه و سیارات، تحلیل‌ها و مدل‌سازی‌هایی را انجام خواهند داد. ویلیام کورث از دانشگاه آیووا در شهر آیووا، محقق ارشد تحقیقات امواج، گفت: "ممکن است تغییر در فرکانس به دلیل تغییر شب و روز در مشتری باشد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
مشتری که فقط از گاز هست امکان زندگی نداره
آخرین اخبار