در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات سرقت از گاوصندوق همسایه برای گرفتن وام بانکی تا اخاذی از شهروندان با عنوان مامور قلابی مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

خفت کردن شهروندان توسط ۲ زن به عنوان مسافر

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: ۳۰ تیر ماه امسال پرونده‌ای با عنوان سرقت به شیوه زورگیری برای کشف جرم و رسیدگی تخصصی از سوی مقام قضائی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: شاکی گفت ساعت ۱۰ صبح ۲۹ تیر ماه در سه راه آذری با خودروی شخصی خود به همراه ۲ نفر مسافر خانم در حال تردد بودم که یک دستگاه خودروی پراید سفید مسیر بنده را مسدود و با تهدید چاقو موبایل و عابر بانکم را سرقت و متواری شدند و ۲ نفر خانمی که به عنوان مسافر سوار خودرو بودند نیز از خودرو پیاده و بدون درنگ از صحنه خارج شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده به تیم مبارزه با سرقت‌های به عنف پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد و با اخذ اظهارات دقیق از شاکی سرنخ‌های متعددی از متهمان به دست آمد که با کنار هم قرار دادن آن‌ها مشخص شد هر ۲ خانمی که به عنوان مسافر سوار خودروی شاکی شده اند با سارقان همدست بوده اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: در ادامه محرز شد سارقان با بهره گیری ازاین ۲ خانم شکات را به عنوان طعمه قرار داده و آن‌ها را به مکان‌های خلوت کشانده و نقشه سرقت را به اجرا در می‌آورند که با هوشیاری و زکاوت کارآگاهان تمامی اعضای باند شناسایی می‌شوند.

سرهنگ عزیزخانی ادامه داد: متهمان به نام‌های محمد، علی، عزیز، فرزانه و ناهید شناسایی و در ادامه با احصاء تصاویر و دعوت از شاکی برای شناسایی متهمان، وی گفت که این ۲ خانم همان نفراتی هستند که قبل از سرقت سوار بر خودرو شده اند و طی هماهنگی با مرجع قضائی محمد، علی و عزیز در شهر قدس دستگیر شدند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: با اعتراف صریح هر ۲ متهم روانه زندان شدند و اقدامات تکمیلی و تحقیقات تخصصی برای شناسایی سایر شکات و دستگیری سایر متهمان با جدیت ادامه دارد.

سرقت از گاوصندوق همسایه برای گرفتن وام بانکی

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع سرقت از گاوصندوق منزلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که شاکی مدعی بود اموالی از قبیل نیم کیلوگرم طلا ۱۸ عیار، ۱۸ سکه تمام بهار آزادی، ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، ۲۳ فقره سند ملکی، اسناد خودرو از داخل گاوصندق منزلش سرقت شده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در پالایش اطلاعات به دست آمده به یکی از مالکان ساختمان مظنون شدند، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که این فرد قصد دریافت ۲۵ میلیارد تومان وام بانکی دارد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در منزلش دستگیر و اسناد مالکیت مالباخته از مخفیگاه وی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به فروش اموال با ارزش مال پباخته معترف شد، ادامه داد: با توجه به اموال کشف شده از این مکان، متهم به ۱۲ فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

سرهنگ شریفی بیان کرد: کارشناسان ارزش مالی اسناد و اموال کشف شده از مخفیگاه متهم را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بر آورد کرده اند.

سرقت لوازم اتوبوس مسافربری توسط راننده کامیون

سرهنگ رسول بهرامی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: با شکایت راننده یک دستگاه اتوبوس مسافربری مبنی بر سرقت لوازم و تجهیزات خودرواش بررسی موضوع در اختیار عوامل عملیات کلانتری ۱۵۲ خانی آباد قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت پس از توقف خودرو در پارکینگ اتوبوس ها، سرقت اتفاق افتاده است و راننده یک دستگاه خودروی کامیون با استفاده از تاریکی هوا پس از ورود به محوطه پارکینگ، لوازم و تجهیزات اتوبوس شاکی را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با شناسایی هویت متهم، تردد کامیون تحت کنترل در آمد و پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در حالی که در داخل کامیون در حال استعمال مواد مخدر بود، دستگیر شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران از کشف اموال سرقتی خبر داد و گفت: متهم اموال سرقتی را بر روی خودروی کامیون نصب کرده بود که پس از انتقال به کلانتری به ۳ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

اخاذی از شهروندان با عنوان مامور قلابی

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی تماس‌های تلفنی شهروندان محله شهرک راه آهن مبنی بر اینکه فردی که خود را مامور معرفی کرده است بدون داشتن تقصیر از آنان مبالغی را تقاضاکرده است، مشخصات ظاهری متهم از شهروندان دریافت و بررسی پلیسی در اختیار تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۱ شهرک راه آهن قرار گرفت.

وی افزود: گشت زنی‌های انتظامی افزایش یافت تا اینکه ماموران خبری مبنی بر اخاذی فردی در یکی از خیابان‌های اصلی دریافت کردند و بلافاصله به نشانی اعلامی اعزام شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم در حال پرسه زنی در همان محدوده شناسایی و بازداشت شد، تصریح کرد با انتقال متهم به کلانتری وی به ۲۰ فقره اخاذی معترف شد و گفت که خود را مامور معرفی کرده و به بهانه چشم پوشی از تقصیر از آنان مبالغی را دریافت می‌کرده است.

پرسه زنی سارق سابقه دار در پایانه غرب

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: عوامل سرکلانتری پنجم در محدوده پایانه غرب در حال گشت زنی بودند که رفتار مردی نظر آنان را به خود جلب کرد و تصمیم می‌گیرند تا موضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن ماموران به این فرد، متهم بلافاصله از محل متواری و عملیات تعقیب وی آغاز می‌شود، گفا: پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی متهم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از کیف همراه وی اموالی از قبیل ۵ کیلو مس، ۳ دستگاه تلفن همراه هوشمند، ۲ عدد پاور بانک و یک عدد سیم کارت کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب منتقل شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در ادامه بررسی‌ها مشخص شد متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر برای تحمل کیفر روانه زندان شده است.

سرقت از منازل محله نیاوران به عنوان نظافتچی

سرهنگ مجید سلیمانی مقدم رئیس کلانتری ۱۲۳ نیاوران اظهار کرد: یکی از شهروندان به کلانتری مراجعه و از سرقت اموال باارزش منزلش اعلام شکایت کرد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد مالباخته به تازگی فردی را برای نظافت منزلش به محل سکونتش دعوت کرده است و مالباخته پس از ترک نظافتچی متوجه سرقت اموال با ارزش منزلش شده است.

رئیس کلانتری نیاوران ادامه داد: با شناسایی هویت نظافتچی منزل، تردد وی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه حین انجام تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابه دیگری نیز به این کلانتری ارجاع شد، گفت: در تمامی شکایت ها، مالباختگان مظنون مورد نظر را به عنوان نظافتچی به منزلشان معرفی کردند.
سرهنگ سلیمانی مقدم تصریح کرد: با جمع آوری اطلاعات به دست آمد ماموران این کلانتری موفق شدند متهم را در حالی که قصد ورود به منزلی برای نظافت داشت، دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به کلانتری انتقال یافت.

کلانتر محله نیاوران با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهم ۱۰ گرم طلا و تجهیزات لازم برای سرقت کشف شد، اضافه کرد: متهم به ۷ فقره سرقت مشابه معترف شد و گفت بعد از رهایی از زندان تحت پوشش نظافتچی به سرقت می‌پرداخته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار