آبرسانی به تصفیه خانه سنندج پیش از شروع فصل گرما به اتمام می‌رسد

استاندار کرستان گفت:تمام تلاش ما این است که پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج تا قبل از فصل گرما به بهره‌برداری برسد و موضوع طعم و بوی بد آب شرب سنندج برای همیشه پایان یابد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در بازدید و جلسه بررسی وضعیت سد آزاد و پروژه آبرسانی به سنندج که با حضور مدیرعامل شرکت آب و نیروی ایران برگزار شد، دو پروژه مهم سد آزاد و ژاوه را دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: این دو طرح از پروژه‌های پیشران کردستان هستند که علاوه بر آبرسانی در تحول اقتصادی استان دارای اهمیت هستند.

زارعی کوشا با بیان اینکه برخود وظیفه می‌دانیم که مسائل اساسی استان را پیگیری و به نتیجه مطلوب برسانیم، گفت: علاوه بر پیگیری و اتمام دو سد آزاد و ژاوه در مرکز و شرق استان پروژه‌های غرب استان نظیر سد چراغ ویس سقز و سد بانه نیز با جدیت در حال پیگیری است.

او به هزینه اتمام دو سد آزاد و ژاوه نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع برای این دو سد مهم هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز از طریق ماده ۵۶ تصویب شده که در تلاشیم زودتر به پروژه‌ها تزریق شود.

استاندار کردستان در ادامه به نگاه مثبت رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان و توسعه همه جانبه آن نیز اشاره کرد و گفت: در موضوع تهاتر نفت برای اتمام پروژه‌ها می‌توانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم و، چون طرف قرارداد قرارگاه خاتم است انجام این کار به سهولت امکان پذیر است.

زارعی کوشا همچنین ضرورت بررسی وضعیت آب سد ژاوه و مسائل زیست محیطی و بهداشتی آن را مهم توصیف کرد و گفت: لازم است جلسه‌ای در سطح کلان و با حضور دستگاه‌های ملی برای این مهم برگزار کنیم.

او همچنین هدف دولت سیزدهم را به اتمام رساندن پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن ذکر کرد و گفت: برای طرح‌های مهم آب در استان و خصوصا دو سد آزاد و ژاوه با نرخ امروز ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: دو سد آزاد و ژاوه از پروژه‌های بزرگ مقیاس استان هستند و امید دارم تا پایان سال ۱۴۰۲ این دو پروژه به طور کامل به بهره‌برداری برسند.

زارعی کوشا اضافه کرد: با انجام این هزینه مردم باید شیرینی و حلاوت این پروژه‌ها را احساس کنند.

او  ابراز امیدواری کرد تا پیش از شروع فصل گرما پروژه مهم آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به اتمام برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.