پاییزی تلخ برای جنگل‌های مازندران

۲۹ فقره حریق پاییز امسال در جنگل‌های مازندران رخ داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری گفت: ۲۹ فقره حریق پاییز امسال در جنگل‌های حوزه منابع طبیعی ساری رخ داده و ۴۱ هکتار از عرصه‌های جنگلی دچار آتش سوزی شد.

او با بیان اینکه دلیل ۹۸ درصد از آتش سوزی‌های عرصه‌های طبیعی علل انسانی است، گفت: بی توجهی گردشگران و دامداران و طبیعت گردان علل بیشتر آتش سوزی‌های جنگلی است.

ذکریایی گفت: اوج آتش سوزی‌های پاییزی طی یک هفته گذشته تاکنون بوده است که طی این مدت ۱۴ فقره آتش سوزی در عرصه‌های شهرستان‌های مختلف از گلوگاه تا آمل رخ داده است.

او با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در گلوگاه و بهشهر رخ داده است، گفت: در منطقه چتل گلوگاه که صخره‌ای و کوهستانی است و در شیب ۸۰ درجه همکاران منابع طبیعی، نیرو‌های بسیجی و روستاییان اقدام به اطفای حریق کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری به تلاش و ایثارگری نیرو‌های منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش دما، نیمی از همکاران در حالت آماده باش قرار دارند و از مردم و گردشگران تقاضا داریم تا در صیانت از منابع طبیعی مازندران یاری کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار