فرماندار اشنویه گفت: امسال با تلاش مسوولان آموزش و پرورش و سایر ادارات مرتبط، ۹۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان سر کلاس درس بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شرایط  ۲ سال اخیر که متاثر از شیوع ویروس کرونا بود آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۱۲ دانش‌آموز پایه ابتدایی،۳۶۲ دانش‌آموز متوسطه اول و ۱۱۲ دانش‌آموز متوسطه دوم طی سال جاری در این شهرستان به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شده اند که تاکنون ۹۹ نفر از این تعداد به چرخه علم آموزی بازگشتند.

فرماندار اشنویه بیان کرد: شیوع کرونا، اشتغال کاذب، ازدواج دختران در سنین کم و مسایل معیشتی از جمله دلایلی است که سبب افزایش تعداد دانش‌آموزان جامانده از تحصیل شده و آن‌ها را از تحصیل دور کرده است.

ترابی گفت: راهکار‌های گوناگونی از جمله استفاده از ظرفیت و پتانسیل ائمه جمعه، شورا‌ها و دهیاران، فرهنگ سازی، افزایش امکانات بهداشتی و آموزشی و بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان در قالب جلسات متعدد و تخصصی برای حل این مشکل در دست اجراست.

وی اظهار داشت: با شروع آموزش حضوری بستر مناسبی جهت حضور دانش‌آموزان و پیگیری مسوولان جهت رفع مشکلات این دانش آموزان فراهم شده که تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.