معاون شهرسازی شهرداری اصفهان:

تبادل تجربه بازآفرینی شهری فصل جدیدی از روابط اصفهان و لهستان است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تبادل تجربه‌های مربوط به بازآفرینی شهری و بافت تاریخی، فصل جدیدی از روابط اصفهان با لهستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان امروز در نشست تخصصی معاونان سفارت لهستان و مدیران شهرداری و شورای شهر اصفهان در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: امیدوارم نشست تخصصی امروز درباره انتقال تجربه‌های بازآفرینی و نوسازی شهری، فصل جدیدی از همکاری ما و لهستان باشد.

وی بابیان اینکه اصفهان به‌عنوان شهری تاریخی در چهار دوره پایتخت ایران بوده است، گفت: این شهر دارای یک هزار هکتار بافت تاریخی و برخوردار از مذهب‌ها، اقوام و فرهنگ‌های مختلف است و طولانی‌ترین محور تاریخی و فرهنگی دنیا را به طول ۱۰ کیلومتر دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به سابقه طولانی ارتباط ایران و لهستان، گفت: این ارتباطات از ۸۲ سال پیش با اقامت شماری از لهستانی‌ها در ایران ازجمله اصفهان به اوج خود رسید.

وی بابیان اینکه امروزه ظرفیت و بستر مناسبی نیز برای انتقال تجربه‌های ۲ کشور درزمینهٔ بازآفرینی بافت‌های شهری و تاریخی وجود دارد، گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در قالب برنامه‌های مختلف مانند نشست‌های تخصصی و علمی و برگزاری مسابقات بین‌المللی باشد.

مهدویان گفت: امیدواریم در چند ماه آینده شاهد اتفاق‌های خوبی درزمینهٔ ارتباطات بیشتر با لهستان باشیم.

معاون سفیر لهستان در تهران نیز در این نشست گفت: ما و کشور ایران به‌ویژه شهر اصفهان دارای نقاط مشترک تاریخی و فرهنگی هستیم و تجربه‌های زیادی درباره معماری و بازسازی و بازآفرینی شهری و بافت‌های تاریخی داریم.

" ویچخ اونولت " (Wojciech Unolt) با اشاره به اینکه در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌هایی در اصفهان درزمینهٔ بازآفرینی شهری هستیم، گفت: ما به بهسازی بافت شهری و تاریخی نیاز داریم و می‌توان از تجربه‌های لهستان برای شهر اصفهان استفاده کرد.

وی با اشاره به اشتیاق معماران لهستان برای انتقال تجربه‌های بازآفرینی شهری و همکاری در این زمینه با ایران و اصفهان، گفت: حدود ۸۰ سال از زمانی که پناهندگان لهستانی به ایران و اصفهان آمدند می‌گذرد و ما خاطره‌های مشترک زیادی با یکدیگر داریم.

معاون سفیر لهستان به بازدید‌هایی که از برخی از اماکن تاریخی اصفهان داشت، اشاره کردو گفت: امیدواریم که بتوانیم همکاری‌ها و انتقال تجربه خود را درزمینهٔ بازآفرینی شهری از سال آینده آغاز کنیم.

وی گفت: اجرای این قبیل طرح‌ها و برنامه‌ها به تقویت صنعت گردشگری برای هر ۲ کشور منجر خواهد شد.

در این نشست مباحثی درباره تجربه‌های ۲ کشور درزمینهٔ بازآفرینی شهری و بافت تاریخی مطرح و درباره چگونگی انتقال تجربه‌های آن بحث و تبادل‌نظر شد.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار