رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: درخواست هیات سوارکاری استان از وزیر ورزش و جهادکشاورزی حل مشکل نهاده‌های دامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین برون رییس هیات سوارکاری خوزستان  با اشاره به برگزاری با کیفیت مسابقات اسب‌های خالص ایرانی کشور در شوشتر گفت: ۲۲۰ راس اسب در این مسابقات از ۱۱ استان حضور داشتند و رقابت‌ها در سطح خوبی برگزار شد.

او افزود: در جریان همین رقابت‌ها نیز مقرر شد که جلسه‌ای برای هیات سوارکاری خوزستان در جلسه شورای ورزش استان در نظر گرفته شود تا در این جلسه بتوانیم مصوبه‌ای را برای احداث میدان اسب‌داونی در شوشتر بگیریم.

برون ادامه داد:  در یکی دو سال گذشته شیوع کرونا برکار ما نیز تاثیر گذاشت اما تمام مسابقات را با رعایت  نکات بهداشتی و با جذب اسپانسر برگزار کرده‌ایم.

رییس هیات سوارکاری خوزستان اضافه کرد: در این زمینه از سوی اداره‌کل ورزش خوزستان کمکی به هیات نشده است. برای مسابقات کوروس نیز سه نفر از اسب‌داران اسپانسر شده‌اند تا رقابت‌ها برگزار شود که  فکر می‌کنم با وجود تمام مشکلات، عملکرد هیات خوب و رضایتبخش بوده است.

این مقام مسئول گفت: طی صحبتی که با رییس فدراسیون داشتم، بحث ارزیابی عملکرد هیات‌های استانی را مطرح کردم، موضوعی که طی دو سال فعالیت من در هیات سوارکاری در هیچ کدام از رشته‌های تحت نظر ندیده‌ام.

او افزود: استان‌ها باید ارزیابی و رتبه آن‌ها مشخص شود زیرا این ارزیابی در عملکرد هیات‌های استانی تاثیر دارد. فدراسیون نیز قول داده که این مهم انجام شود.

برون اضافه کرد: هزینه تهیه جود و سبوس بالا است و جهاد کشاورزی خوزستان نیز همکاری نمی‌کند. هیات متولی اسب‌داری استان و تنها مرجع رسمی در این زمینه است و اگر جهاد کشاورزی قرار است کمکی کند باید این کمک از طریق هیات سوارکاری خوزستان باشد.

رییس هیات سوارکاری خوزستان ادامه داد: در خوزستان تاکنون نهاده‌های دامی برای اسب‌داران به هیات‌ سوارکاری استان تخصیص داده نشده است و از وزیر ورزش و جهاد کشاورزی درخواست دارم دستورات لازم را به جهاد کشاورزی خوزستان بدهند تا مشکلات اسب‌داران استان حل شود.

این مقام مسئول گفت: در حالی هیات سوارکاری خوزستان، پولی از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان دریافت نکرده است و  سالانه حدود ۵۰۰ مسابقه را در استان برگزار می کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.