مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: شیوع کرونا در کشور رو به کاهش است و از مردم می‌خواهیم در شب یلدا دورهمی نگیرند تا در مهار این بیماری به پیروزی برسیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیر شیوع بیماری کرونا پس از ماه‌ها روند نزولی به خود گرفته، اما این روند به گفته کارشناسان بسیار شکننده است و هر گونه بی‌احتیاطی مانند برگزاری مهمانی‌های شب یلدا می‌تواند این روند کاهشی را معکوس کند.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در حال حاضر مردم همکاری خوبی در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای کاهش انتقال بیماری کرونا در کشور  و حتی شهرستان دارند و امیدواریم که این همراهی در شب یلدا افزایش یابد و خانواده‌ها بدون دعوت به خانه، به صورت مجازی در این شب گردهم آیند.

حسینی گفت: با همت، تلاش و همراهی همه مردم استان توانستیم پیک پنجم کرونا را شکست داده و شاهد سیر نزولی این بیماری باشیم.


بیشتر بخوانید


وی از مردم خواست در شب یلدا نیز کادر درمانی و مسئولان بهداشتی را در کنترل و مهار کرونا همراهی کنند.

حسینی گفت: صله رحم در این شب را با ارسال پیام به بزرگتر‌ها به جا آورید و از طریق تماس ویدیویی مهمانی بر پا کرده و سفره‌های یلدایی خود را به اشتراک بگذارید.

امسال دومین سال است که ایرانیان شب یلدا را به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی متفاوت برگزار خواهند کرد.

یکی از ویژگی‌های جشن باستانی شب یلدای باستانی، برپایی دورهمی‌های خانوادگی است، اما توصیه‌های پزشکی در شرایط کرونایی بر این است که این جشن با پرهیز از حضور دسته جمعی برگزار شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.