حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بر این باور است که تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور لازم است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی سفر‌های استانی دولت و تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: سفر‌های استانی رئیس جمهور جدید، یکی از توصیه‌های مکرّر مقام معظم رهبری به مسئولان بوده که حتماً با سفر به استان‌ها از نزدیک مشکلات مردم کمبود‌ها و کاستی‌های آن‌ها را بررسی کنند و فاصله بین دولت و مردم با این کار به حداقل برسانند.

ترقی معتقد است که دولت توسط نمایندگان خود در استان‌ها پروژه‌هایی را در حال اجرا دارد؛ رسیدگی و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها از طریق بالاترین مقام اجرایی کشور می‌تواند نقش موثری در سرعت بخشیدن به این پروژه‌ها داشته باشند.

در طی سال‌های گذشته بعضی از گره‌ها مانند تعطیلی کارخانجات یا از کار افتادن بنگاه‌های اقتصادی متعدد در استان‌ها به وجود آمده مانند و چاره اندیشی برای رفع این گره‌ها با حضور مسئولان امکان پذیر است، این جمله را ترقی می‌گوید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور چه در قبل از سفره برای بررسی طرح‌ها و شناسایی مشکلات استان و چه بعد از سفر برای پیگیری تصمیمات و قول‌هایی که دولت در این سفر‌ها داده، یک امر ضروری برای بالا رفتن کیفیت و اثربخشی این سفر‌ها است.

هیئت دولت به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور بررسی و پیگیری موضوعات و توافقات مهم استان‌ها در سفرهای استانی، با تشکیل کارگروه ویژه سفرهای استانی رئیس جمهور موافقت کرد.

ترقی بر این باور است که اکنون یک هفته قبل از سفر اعضای دولت به هر استان، مسئولان مختلف استانی با ریاست رئیس جمهور برای بررسی مشکلات استان جلسه متعددی برگزار می‌کنند و در سفری که رئیس‌جمهور دارد این مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این اطلاعات قبلی به دولت کمک می‌کند تا در سفر خود اثربخشی بیشتری داشته باشد.

ترقی بیان کرد که تشکیل کارگروه پس از سفر استانی دولت بحث تامین منابع مالی، اعتباری و ... را برعهده دارد تا قول‌های رئیس جمهور در موقع مقرر خود به مرحله اجرا برسد. همانطور که رهبر انقلاب قبلا به دولت تاکید کردند، دولت به قول‌هایی که در سفر‌ها می‌دهد عمل کند؛ عملیاتی شدن قول‌های دولتمردان افزایش اعتماد مردم به دولت و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی دولت را به همراه خواهد داشت و می‌تواند مشارکت مردم در عرصه سیاسی افزایش دهد و فاصله بین دولت و ملت را به حداقل برساند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بر این باور است که تشکیل کارگروه ویژه سفر‌های استانی رئیس جمهور لازم است و اصولاً سفر‌هایی که هیچ کارگروهی برای آن تشکیل نشود و بدون برنامه ریزی قبلی و پیگیری بعدی باشد، این اثری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار