ناسا یک محموله شامل آزمایش‌ها و مواد غذایی کریسمس را برای فضانوردانش در ایستگاه فضایی ارسال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از upi، موشک تدارکاتی ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی در فلوریدا به همراه هزاران پوند محموله مانند آزمایش‌ها و خوراک های مختلف برای تعطیلات خدمه ایستگاه، به سمت مدار پایین زمین پرتاب شد. در این ماموریت بیش از ۶۵۰۰ پوند محموله شامل غذا، آزمایش‌های علمی و سایر تجهیزات را به فضا فرستاده شد. این موشک با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا رفت و انتظار می‌رود امروز به ایستگاه فضایی برسد.

سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی Kennedy

طیف وسیعی از آزمایش‌های ارسال شده، شامل سلول‌های افراد مبتلا به بیماری پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس که در آزمایشگاه‌ها رشد کرده‌اند و یک «تفنگ نواری» یا چاپگر زیستی با فناوری پیشرفته که می‌تواند تکه‌های بافتی را به‌عنوان یک نوع بانداژ چاپ کند است.

این محموله همچنین انواع غذا‌های کریسمس را برای خدمه حمل می‌کند از جمله بوقلمون، ژامبون، ماکارونی و پنیر، لوبیا سبز و قارچ، سس نان ذرت و زغال اخته. گفتنی است که در این ایستگاه فضایی، فضانوردان ناسا کایلا بارون، راجا چاری، توماس مارشبرن و مارک ونده هی حضور دارند. آنتون شکاپلروف و پیوتر دوبروف فضانوردان روسی و ماتیاس ماورر از فضانورد آژانس فضایی اروپا، آن‌ها را همراهی می‌کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار