یک مقام مسئول گفت: وزن خالص یک بتن ۲۴۰۰ کیلوگرم است که درصورتی‌ که وزن بتن کمتر و یا بیشتر از این میزان باشد این بتن فاقد کیفیت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی احمدوند رئیس مرکز تحقیقات بتن در نشست خبری گفت: استاندارد ملی اجباری ۶۰۴۴ که مربوط به ویژگی‌های بتن آماده است که یکی از ضروریات صنایع تولیدی و ساخت‌وساز کشور است که در همین راستا بیست و چهارمین همایش انجمن علمی بتن برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین در به‌کارگیری بتن تولید شده و همچنین استفاده از تکنسین‌های متخصص و دارای صلاحیت، رعایت درست استاندارد‌های ملی اجباری و از نیاز‌های ضروری در حوزه ساخت‌وساز‌های بتنی کشور است.

احمدوند گفت: نظارت مستمر از فرآیند خط تولید واحد‌های تولیدی بتن آماده تا مرحله اجرا در پروژه‌ها و همچنین نظارت بر برنامه تضمین کیفیت ساخت‌وساز‌های بتنی در شرایط نظم نوین جهان و ایران پسا کرونا همسو با توسعه پایدار اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید اجرا شود.

رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: رعایت استاندارد‌های ملی اجباری ۶۰۴۴ باعث افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و همچنین تسهیل در صنعت ساخت‌وساز کشور خواهد شد.

احمدوند ادامه داد: استفاده از افزودنی‌های بتن و نقش آن‌ها در ارتقاء کیفیت بتن و همچنین ساخت‌وساز‌های بتنی بسیار ضروری است و متأسفانه بی‌توجهی به اجرای مقررات ملی ساختمان و همچنین استفاده از مهارت‌های تکنیکی تکنیسین‌ها باعث شده که آسیب‌های بسیاری به صنعت ساخت‌وساز کشور وارد شود.

او گفت: وزن خالص یک بتن ۲۴۰۰ کیلوگرم است که درصورتی‌که وزن بتن کمتر و یا بیشتر از این میزان باشد این بتن فاقد کیفیت است و میزان آب در این بتن‌ها بسیار بالا از حد استاندارد است.

احمدوند گفت: در حال حاضر میزان تکنسین‌های ماهر در ایران بسیار کم است و همین امر باعث شده که نتوانیم واحد‌های متناسب با استاندارد‌های جهانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار