رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از رفع تصرف ۲۷ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان در قالب سه پرونده خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان افزود: در یکی از این پرونده ها، در پی تخریب گسترده اراضی ملی در روستای سردوش موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که با حمایت و حضور دادستان شهرستان و همراهی نیروی انتظامی چند اکیپ متشکل از ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بخشداری، محیط زیست، منابع آب و جمعیت هلال احمر به محل مورد نظر اعزام شدند.

نامداری ادامه داد: در این روستا بیش از ۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به صورت غیرمجاز تصرف شده بود و متخلفان اقدام به کاشت درختان کرده بودند که نیروهای منابع طبیعی در اقدامی ضربتی اقدام به قلع و قمع موهای کاشته شده و رفع تصرف اراضی ملی این منطقه کردند.

او با تقدیر و تشکر از مسوولان شهرستانی به ویژه دادستان و فرمانده انتظامی تاکید کرد: این اقدام هماهنگ، گروهی و قاطع هشداری است به تمامی متخلفین و متجاوزان به عرصه های ملی، تا بدانند و آگاه باشند که تجاوز به اراضی ملی خط قرمز مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی بوده و بدون هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری با متخلفین برخورد خواهد شد.

رفع تصرف ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی روستاهای حسن آوله و سردوش

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان ادامه داد: در پرونده دیگری نیز در اجرای دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی مساحت هشت هزار متر مربع از اراضی ملی روستای حسن آوله رفع تصرف و موهای کاشته شده در محل توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان قلع و قمع شد.

نامداری افزود:‌ در آخرین مورد نیز با حکم دادستانی مبنی بر رفع تصرف و اعاده وضع به حالت اولیه در پرونده تخریب و تصرف در اراضی ملی روستای سردوش، چهار هزار متر مربع از اراضی ملی این روستا خلع ید و موهای کاشته شده هم قلع و قمع شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار