مردم ولایی برای وجب به وجب سرزمین اسلامی جان می‌دهند

امام جمعه اراک گفت: دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که مردم ولایی برای وجب به وجب سرزمین اسلامی جان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک گفت: ۲۳۰ هزار شهید جان خود را برای آزادی و دفاع از میهن فدا کرده‌اند و آمریکا، اسرائیل، آل صعود و دشمنان ایران اسلامی باید بدانند که مردم ولایی برای وجب به وجب سرزمین اسلامی جان می‌دهند.

امام جمعه اراک ادامه داد: نوزده دی سال ۱۳۵۶، مردم قم به علت توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) در دفاع از امام قیام کردند و این اقدام را محکوم کردند، این قیام که با سرکوب رژیم منحوس پهلوی همراه بود باعث شد تا در چهل روز بعد از آن مردم شهرهای دیگر از جمله آذربایجان(تبریز) قیام کنند و در مقام دفاع از امام و اسلام برآیند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: البته مردم آذربایجان در تمامی حوادث انقلاب، پای انقلاب و اسلام ایستاده اند، از جمله می توان به حوادث مشروطیت، دوران صفویه و ... اشاره کرد. البته گاهی برخی همسایگان ما خیال می کنند آذربایجان طعمه ای چرب برای آنان است ولی باید بدانند که کور خوانده اند و آذربایجان قلب و سرمایه با عظمت این ملت است.

واو با بیان اینکه آذربایجان و ایران یکی هستند، گفت: دشمنان ما باید بدانند اینجا سرزمین اهل بیت(ع)، امامین انقلاب، شهدای گلگون کفن از جمله شهید سلیمانی ها و شهید حججی ها است که در راه دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را فدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان دی ماه در سالهای گذشته، گفت: یاد شهدا و بزرگانی از جمله شهید کاظمی، سرلشکر ستاری، اردستانی، شهید سلیمانی، شهید ابومهدی، آیت الله مصباح یزدی و دیگر بزرگانی که با قلم، بیان، شمشیر و سلاح خود جهاد کردند را گرامی می داریم و به آنان افتخار می کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: بیستم دی ماه نیز سالروز شهادت امیرکبیر از خطه استان مرکزی است که یاد و خاطره او را نیز گرامی می داریم و حضور چنین بزرگانی در جای جای ایران اسلامی نشان می دهد ملت ایران از کرمان، تبریز، اراک، مشهد و ... بزرگانی دارد و باید به این مهم افتخار کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.