امام جمعه اراک گفت: ایران از مواضع خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند و طرف غربی باید به مواضع ایران احترام بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به ضرورت احترام به حقوق مسلم ایران در مذاکرات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران شفاف و قاطعانه مواضع خود که لغو تحریم‌ها است را به طرف مذاکره‌کننده اعلام کرده و انتظار داریم تا طرف‌های غربی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کنند.

او افزود: توهین به مقدسات میلیاردها انسان مسلمان در دنیا توسط غربی‌ها کمال بی غیرتی و دور از ادب است که به نمایش گذاشته و نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر از سوی مدعیان دروغین حقوق بشری است.

امام جمعه اراک با اشاره به ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) تصریح کرد: قرآن کریم شخصیت حضرت عیسی(ع) و مادر بزرگوار این پیامبرالهی را به خوبی گرامی داشته و مسیحیت واقعی را اسلام معرفی کرده و آن چیزی که غربی ها به نام مسیحیت ترویج می دهند قابل قبول دین مسیحیت نیست.

او با انتقاد از انتشار برخی از فیش های حقوق های نجومی در فضای مجازی گفت: انتشار فیش‌های مربوط به دریافت حقوق‌های نامتعارف امر پذیرفته در نظام اسلامی نیست بنابراین باید دستگاه‌های قانون‌گذار و نظارتی هوشیارانه عمل کرده و پیگیر تحقق عدالت در پرداخت‌ها باشند.

او بیان کرد: مدیریت منابع و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها در کشور امری الزامی و ضروری است زیرا اسلام مخالف فقر و توسعه فقر در جامعه است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروز تحقق جهاد تبیین در جامعه موضوعی قابل توجه و اساسی به شمار می‌رود که در این راستا شناخت اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی مقدمه جهاد تبیین به شمار می‌رود و نخبگان و استادان دانشگاه‌ها باید در این مسیر با تمام تلاش فعال باشند.

او با اشاره به در پیش بودن نهم دی گفت: انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نعمات بزرگ الهی به ملت ایران بوده و همه باید این نعمت الهی را به خوبی پاسداری و صیانت کنیم که روز 9 دی روز میثاق امت با ولایت و روز رسوایی جریانات فتنه‌گر و فتنه انگیز است که با اردوکشی در خیابان و فتنه انگیزی علیه ارزش های اسلامی ماهیت پلید خود را نمایان کردند.

او افزود: آمریکائی‌ها با حمایت از فتنه‌گران در فتنه سال 1388 به دنبال انقلاب مخملی و روی کارآوردن اسلام آمریکایی در ایران بودند که با بصیرت و حضور به موقع مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی توطئه آمریکائی- اسرائیلی دشمن خنثی و حماسه یوم الله نهم دی خلق شد چراکه ملت ایران در طول انقلاب اسلامی همواره با هوشیاری و حضور در صحنه توطئه دشمنان را خنثی کرده و ملتی که شهادت برای آن افتخاری بزرگ است هرگز زیر بار فشار و توطئه های دشمنان تسلیم نخواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.