لیزر‌های SETI موجود در کوه‌ های هاوایی، منطقه بزرگ تری از آسمان شب را رصد می‌ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از techradar، لیزر SETI آسمان شب را برای پالس‌های نور مرئی اسکن می‌کند که می‌تواند برای برقراری ارتباط و به دست آوردن مقادیر زیادی از اطلاعات، معمولاً نیم میلیون برابر بیت‌های ارسال‌های رادیویی استفاده شود. این سیستم جدید که توسط مؤسسه SETI اداره می‌شود، انسان را بیش از هر زمان دیگری به برقراری تماس با تمدن‌های ناشناس نزدیک می‌کند.

به گفته دانشگاه هاوایی، تجهیزات تشخیص نوری جدید به تازگی روی سقف ساختمان‌های موجود در کوه هالیکالا در هاوایی نصب شده که به محققان SETI این امکان را می‌دهد تا منطقه بزرگ‌تری از آسمان را نسبت به قبل رصد کنند و به دنبال پالس‌های نوری نانوثانیه‌ای باشند که می‌تواند پیام‌های حیات فرازمینی را رمزگذاری کند.

دانشگاه هاوایی،موسسه SETI

این حسگر‌های نوری که به تازگی در هاوایی نصب شده، با دو حسگر موجود در سونوما_کالیفرنیا، بر فراز اقیانوس آرام کار خواهد کرد. روش کار هر دستگاه با استفاده از دو دوربین است که ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر در امتداد یک محور دید می‌چرخد. دوربین‌ها از یک شبکه انتقال برای تقسیم منابع نور استفاده می‌کند و سپس دوربین را با سرعت بیش از ۱۰۰۰ بار در ثانیه می‌خواند.

با استفاده از سیستم‌های دوربین در کالیفرنیا و هاوایی، محققان می‌توانند قسمت مشابهی از آسمان را از زوایای مختلف پوشش دهند که سیگنال‌های نوری را که ممکن است از ماهواره‌ها یا هواپیما‌های عبوری منشأ می‌گیرد را فیلتر کنند. برای این کار از پالس‌های لیزر برای ناوبری استفاده می‌کنند.

لیزر SETI

الیوت گیلوم، محقق اصلی این لیزر گفت که در حال تلاش برای یک گام بزرگ رو به جلو در جستجوی فناوری‌ها، یعنی شواهدی مبنی بر منشا حیات فراتر از زمین است. این اولین پروژه در نجوم نوری یا رادیویی است که برای پوشش کل آسمان طراحی شده است. این سیستم همچنین به پایین نگه داشتن هزینه‌ها کمک می‌کند، به طوری که انتظار می‌رود پوشش کل آسمان شب در هر نیمکره فقط ۵ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

گفتنی است که احتمال وجود حیات در جای دیگر برای افراد هیجان انگیز است، به خصوص با گزارش مولکول‌های بیولوژیکی جالب در جو زهره، انتخاب دو ماموریت زهره توسط ناسا، ماموریت مریخ نورد استقامت مریخ و ماموریت آینده اروپا. در حال حاضر نیز ۱۰ سیستم اضافی در پورتوریکو در حال نصب هستند که برای پوشش آسمان شب برای کل نیمکره غربی کافی است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار