امام جمعه کوهبنان گفت: سفیر ایران که در یمن شهادت گونه از دنیا رفت، مجاهدی کارآمد و صبور بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان  در خطبه های نمازجمعه امروز کوهبنان گفت: درگذشت شهادت گونه حاج حسن ایرلو دیپلمات کشورمان در یمن را داشتیم ایشان انسانی مجاهد و مبارز بود که سال‌ها در کنار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبارزه کرد و برادر دو شهید بود.

خطیب جمعه کوهبنان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان سفیری مجاهد، کارآمد، صبور و بصیر بود که در برابر مشکلات مقاومت می‌کرد.

او اظهار داشت : ولادت با سعادت حضرت عیسی (ع) را در پیش داریم شخصیتی که فرمود خداوند چند چیز از من خواسته از آن جمله تا زنده ام نماز بخوانم، نسبت به مادرم مهربان باشم، به نیازمندان کمک کنم، ستمکار و زورگو نباشم.

او تاکید کرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته خدمت به محرومان را در راس کار‌ها قرار داده البته کمک‌های مومنانه و کمک به بیماران هم در شرایط کرونا در راستای خدمت رسانی به همگان است.

امام جمعه کوهبنان افزود: آمریکا بعنوان شیطان بزرگ است و روحیه استکباری دارد لذا هر جا ظلمی مشهود است حضور آمریکا را شاهدیم.

او بیان کرد: در سالروز عملیات کربلای ۴ قرار داریم در حالی که به دلائلی این عملیات لو رفت، اما در ادامه عملیات کربلای ۵ را دو هفته بعد در سال ۶۵ داشتیم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: در آستانه ایام شهادت سردار دل‌ها قرار داریم که غریبانه و مظلومانه به شهادت رسید در حالی که مقدمات برگزاری سالگرد این شهید فراهم شده و همه مردم دخیل هستند.

او گفت: مردمی بودن، اخلاص، انقلابی بودن، ولایت مداری، تدین، سرباز ولایت بودن، روحیه استکبار ستیزی، ساده زیستی، دفاع از مظلومان و. از ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در آستانه نهم دی ماه قرار داریم که بعد از دشمنی دشمنان، حماقت و جفای برخی افراد و فتنه فتنه گران نهم دی ماه خلق شد و مردم اعلام کردند ما ملت امام حسین (ع) هستیم که دفاع از ارزش‌ها را در اولویت برنامه‌ها داریم.

او ادامه داد: در نهم دی ماه که بعنوان یوم الله ماندگار شده است مردم حمایت خود را از ولایت و رهبری ثابت کردند.

خطیب جمعه کوهبنان گفت:معرفت دینی، بصیرت سیاسی، اصل وفاداری و.. از ویژگی‌های ملت ایران در نهم دی ماه بود که مردم حق را تشخیص کردند و با دشمن شناسی در برابر فتنه گران ایستادند.

او تصریح کرد: در هفته نهضت سواد آموزی قرار داریم که در هفتم دی ماه بدستور حضرت امام (ره) این نهاد شکل گرفت تا مسئله علم آموزی گسترش پیدا کند علمی که به ما معرفت، شناخت، بصیرت و آگاهی عطا کند.

حجت الاسلام جعفری افزود: در دین اسلام بر علم آموزی تاکید شده باید از دست اندرکاران نهضت سواد آموزی و مربیان شهرستان تقدیر کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار