کشتار ۱۸۱ هزار راس دام امسال با نظارت دامپزشکی لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۱۸۱ هزار راس دام سبک و سنگین طی ۹ ماهه امسال به منظور عرضه گوشت سالم و تامین سلامت غذایی مردم در کشتارگاه‌های استان کشتار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مصطفی زبردست اعلام کرد: در این راستا ۹ ماهه امسال بیش از ۱۵۰ هزار راس دام سبک و ۳۱ هزار راس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان به منظور مصرف عموم با نظارت شرعی و بهداشتی کشتار شده است.

وی گفت: همچنین امسال در کشتارگاه‌های طیور استان بیش از ۱۵ میلیون قطعه، کشتار شده که از این مقدار حدود یک هزار و ۵۰۰ تن به استان‌های خوزستان، اصفهان و تهران برای تنظیم بازار ارسال شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: باتوجه به اینکه عرضه دام در حاشیه شهر جزو مزاحمت‌های شهری است، براساس ماده قانونی، شهرداری متولی این موضوع است و می‌تواند با متولیان برخورد و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کند، اما چندان در این مساله دخالتی نمی‌کند.

زبردست افزود: امسال بیش از ۳۰ نفر افرادی که اقدام به نگهداری، عرضه و بعضا کشتار دام در حاشیه شهر‌های لرستان کرده اند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: انتظار داریم شهروندان گوشت مورد نیاز و مصرفی خود را از واحد‌های مجازی که در این زمینه فعالیت دارند خریداری و برای جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار‌های غیرمجاز و خانگی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور و در لرستان بحث هویت‌گذاری لاشه دام‌ها براساس شرایط جسمی و کیفیت لاشه انجام شد افزود: لاشه‌هایی با لیبل (برچسب) قرمز رنگ، مربوط به دام‌های جوان، بزغاله و گوساله هستند و کیفیت گوشت آن‌ها عالی است.

زبردست با بیان اینکه هدف از انجام لیبل گذاری این کار جلوگیری از پیر کُشی دام در استان است تصریح کرد: لاشه‌هایی که لیبل سفید دارند دارای کیفیت رو به بالا هستند و لاشه‌های با لیبل زرد، دام‌های پیر هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.