رئیس امور تعاون اداره کل امور عشایر خوزستان گفت: صادرات ۵۰ هزار راس در دست اجرا است که سهمیه خوزستان و ایلام از این میزان صادرات، ۳۰ هزار راس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن عظیمی احمدی رئیس امور تعاون اداره کل امور عشایر خوزستان گفت: مجوز صادرات ۳۰۰ هزار راس دام به اتحادیه تعاونی‌های عشایری کشور داده شده است که شامل دو مرحله ۱۵۰ هزار راسی می‌شود که ۱۵۰ هزار راس در قالب سه مرحله ۵۰ هزار راسی صادر خواهند شد. 

او افزود : صادرات یک مرحله شامل ۵۰ هزار راس در دست اجرا است که سهمیه استان خوزستان و ایلام از این میزان صادرات، ۳۰ هزار راس و استان فارس ۲۰ هزار راس دام بوده است.

عظیمی احمدی ادامه داد: بحث خرید تضمینی دام عشایر در وزن‌های ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم به قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان انجام می‌شود که ۵۳ هزار تومان از این مبلغ به صورت نقدی و در ازای ۹ هزار تومان دیگر، دو کیلو و ۲۰۰ گرم خوراک دام به صورت کنسانتره به عشایر تحویل داده می‌شود.

رئیس امور تعاون اداره کل امور عشایر خوزستان اضافه کرد: برای خوزستان، ۲۴ هزار تن سهمیه نهاده دامی شامل جو با نرخ دولتی برای ۲۰۰ هزار راس دام هویت‌گذاری شده مولد عشایری، از طریق شرکت پشتیبانی امور دام در نظر گرفته شده که اجرای آن از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: طرح دامدار کارت به صورت کشوری و از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است. صدور این کارت توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی و شارژ آن از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود.

او افزود: این کارت به ازای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود؛ این طرح برای کلیه دامداران کشور است و عشایری که دام دارند نیز شامل این طرح خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.