بر اساس گزارشات در یک بازه زمانی مشابه iOS ۱۵ در ۶۵ درصد دستگاه‌ها و iOS ۱۴ در ۸۰ درصد دستگاه‌ها بارگیری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ubergizmo، چند ماه پیش، اپل آخرین آپدیت اصلی iOS خود را در قالب سیستم عامل iOS ۱۵ منتشر کرد. یکی از مواردی که اپل برای محصولات خود در نظر گرفته و معمولا سازندگان تلفن‌های اندرویدی از آن غافل هستند این است که به روز رسانی‌های iOS معمولاً بسیار سریع انتشار می‌یابد. این موضوع در حالی است که هنوز iOS ۱۵ در مقایسه با به روز رسانی‌های قبلی با سرعت بسیار پایینی مورد استفاده قرار گرفته است. به عبارتی اقبال کاربران به iOS ۱۵ کمتر سایر به روز رسانی‌های آیفون بوده است.

بر اساس داده‌های Mixpanel آمار و ارقامی به دست آمده که در آن نکته جالبی وجود دارد. Mixpanel  اشاره می کند که تا ۲۰ دسامبر، ۶۵.۳ درصد از دستگاه‌ها iOS ۱۵ را بارگیری کرده اند. این آمار در مقایسه با اندروید بسیار بالا است اما وقتی آن را با iOS ۱۴ مقایسه می‌کنید در بازه زمانی مشابهی متوجه می‌شویم که iOS ۱۴ روی ۸۰.۹ درصد آیفون‌ها نصب شده بود.

 iOS ۱۵

نکته جالب و کمی عجیب این است که در سه به‌ روز رسانی گذشته iOS، اپل آیفون‌های قدیمی‌تر را از لیست پشتیبانی حذف نکرده است. این بدان معناست که دستگاه‌هایی مانند iPhone ۶s هنوز می‌توانند پشتیبانی‌های جدید را دریافت کنند، البته به نظر می‌رسد در به روز  رسانی‌های بعدی گوشی‌های قدیمی نتوانند به روز رسانی‌های جدید را دریافت کنند. از دلایل اقبال کم کاربران می‌توان به این مورد اشاره کرد که کاربران در طول سال‌ها، با مشکلات مختلفی در نسخه‌های اولیه به‌ روز رسانی‌ها مواجه شده اند، به همین دلیل کاربران iOS در طول زمان محتاط‌تر شده‌اند و عجله‌ای برای دریافت به روز رسانی‌ها در لحظه انتشار ندارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار