عضو شورای شهر تهران گفت: دو حادثه پلاسکو و کلینیک سینا اطهر در دو دوره متفاوت مدیریت شهری نشان داد حادثه و انفجار به گرایش سیاسی مدیریت شهری نگاه نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور اظهار کرد: دو حادثه پلاسکو و کلینیک سینا اطهر در دو دوره متفاوت مدیریت شهری نشان داد حادثه و انفجار به گرایش سیاسی مدیریت شهری نگاه نمی‌کند و اگر پیشگیری نشود حادثه آفرین است.

وی ادامه داد: تهران آبستن بروز حوادث است ولی بعد از وقوع حادثه به آن پرداخته می‌شود و تا حادثه بعدی هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ظاهرا قرار است ساختمان‌های نا ایمن بعد از حادثه پملب شود.

امانی بیان کرد: یکی از وظایف شهرداری اتخاذ تصمیمات موثر برای جلوگیری از بروز حوادث است و شهرداری مکلف است اگر اخطارهایش نادیده شد خودش وارد عمل شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: هنوز از سال ۹۵ درگیر پرونده پلاسکو هستیم و مشخص نیست که مقصر که بوده است؟ این حوادث هم اینطور است بررسی‌ها صورت میگیرد، اما هیچ بازتابی ندارد.

امانی گفت: واگذاری وظایف و ماموریت‌های مهم شهر مثل آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی فقط برعهده شهرداری نیست دولت خود را راحت کرده است و در این موضوعات مهم به شهرداری کمک نمی‌کند سوال این است که این واگذاری در قبال پروتکل مشخصی است یا خیر؟ اگر به شهرداری تهران حل این مسائل واگذار شده است شورای شهر هم باید درجریان باشد آیا منابع لازم هم از دولت دریافت شده است؟

امانی تصریح کرد: شهرداری با چه قدرتی می‌خواهد این مسائل را حل کند، حل این مشکلات نیازمند قانون است که در مجلس درحال بررسی است اگر حل این معضلات برعهده شهرداری گذاشته شده است، اما چرا با کاهش اعتبارات شهرداری در بودجه دولت مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار