آهنگریان: هیچ مدالی به جز طلا در بازی‌های آسیایی قانع ام نمی‌کند

قهرمان ووشو کشورمان درباره وضعیتش برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ توضیحاتی را بیان کرد.

عرفان آهنگریان قهرمان ووشو کشورمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه تیم ملی ووشو در بازی‌های آسیایی چند مدال کسب می‌کند، گفت: من نمی‌توانم پیش بینی کنم، چون ووشو یک ورزش انفرادی است. نتیجه ووشو در لحظه رخ می‌دهد و هر چقدر هم خوب باشیم ممکن است شکست بخوریم. با ذهنیت و شناختی که از خودم دارم هیچ مدالی به جز طلا قانع ام نمی‌کند. من در دوره گذشته توانستم حریف چینی خود را شکست بدهم و مدال طلا بگیرم و این دوره هم دوست دارم دوباره یک چینی را در خانه اش شکست بدهم و مدال طلا کسب کنم.

آهنگریان درباره انتخاب امیر اوجاقی و علی دهقان به عنوان مربیان تیم ملی ووشو گفت: من سابقه کار کردن با دهقان را در مسابقات جهانی شانگ‌های چین دارم که در آنجا یک نتیجه دیدنی در کنار حسین اوجاقی به دست آوردیم. ارتباطی از راه دور با امیر اوجاقی داشته ام و او به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان فعالیت می‌کرد.

امیدوارم نتیجه تاریخی در هانگژو چین ثبت کنیم 

او افزود: اوجاقی چند نتیجه به یاد ماندنی با تیم ملی جوانان داشته است. با توجه به مشغله کاری حسین اوجاقی ، او امکان حضور در تیم ملی ووشو را نداشت. به هر حال قرار شد که امیر اوجاقی و علی دهقان به عنوان مربی در کنار تیم ملی ووشو باشند. من امیدوارم که نتیجه خوبی در آسیا رقم بخورد.

آهنگریان گفت: من می‌دانم که در کنار این مربی ها می‌توانیم یک کار خوب را به نتیجه برسانیم. اوجاقی هم با ورزشکاران ارتباط خوبی دارد و مشکلات آن‌ها را درک می‌کند. امیدوارم که یک نتیجه تاریخی همانند جاکارتا در مسابقات آسیایی هانگژو ثبت کنیم.

عضو تیم ملی ووشو درباره اردو‌ها و تمرینات تیم ملی ووشو گفت: اردوی تیم ملی از ۳ دی ماه شروع شد و این اردو تا ۱۵ روز ادامه دارد و بعد از آن استراحت خواهیم کرد. با برگزاری مسابقات انتخابی در هر وزن ۴ نفر انتخاب شدند. بعد از مسابقات انتخابی اواخر اسفند یا اوایل فروردین برگزار می‌شود تا تعداد نفرات در هر وزن را به ۲ نفر برسانند. فکر می‌کنم نفرات فیکس اواخر فروردین ماه مشخص می‌شود.

او افزود: من تمرینات آمادگی جسمانی را در شهرمان انجام دادم و با مربیان تیم ملی از جمله اوجاقی در فضای مجازی در ارتباط بودم و از آن‌ها مشورت می‌گرفتم. علاوه بر این، من زیر نظر شیرآقایی مربی اختصاصی ام تمرینات بدنسازی و فنی را انجام می‌دادم. همچنین با شروع اردو‌ها می‌توانم به آمادگی صددرصد برسم. 

پرداخت حقوق باعث دلگرمی ووشوکاران شد 

آهنگریان گفت: مدیران فدراسیون ووشو در این مدت پیگیر وضعیت ما بودند. صدیقی رئیس فدراسیون ووشو طی تماس با ما ورزشکاران مشکلات ما را جویا بوده است. علاوه بر این،  مبلغی را به عنوان  حقوق  در دوران شیوع ویروس کرونا برای قهرمانان آسیا و جهان که جزو نوابغ ووشو هستند در حسابشان واریز شد و من هم این حقوق را دریافت کردم. با توجه به برگزار نشدن مسابقات در دوران شیوع ویروس کرونا، پرداخت حقوق باعث دلگرمی ورزشکاران می‌شود. ان شا الله با یک نتیجه خوب بتوانیم مزد زحمات مسئولان فدراسیون ووشو را بدهیم.

قصد دارم در کنار ووشو در مسابقات MMI شرکت کنم 

آهنگریان درباره اینکه در مسابقات MMI شرکت می‌کند، گفت: در این ۲ سال که مسابقات ووشو تعطیل بود، سعی کردم در مسابقات MMI شرکت کنم و تمریناتش را انجام بدهم. تلاش کردم با ۲ سازمان حرفه‌ای مذاکره کنم تا در این مسابقات مبارزه کنم، اما متاسفانه به علت شرایط کرونایی روادید به ما ندادند و حریفان در دقایق پایانی مسابقات را لغو می‌کردند.

قهرمان ووشو جهان گفت: من آبان ماه به مدت یک ماه به کمپ تمرینی برادران پیت بول از قهرمانان سازمان بلاتور در برزیل رفتم تا آن‌ها را برای اخذ کمربند قهرمانی وزن ۷۰ کیلو گرم آماده کنم. خدا را شکر پاتریسیو یکی از برادران کمربند قهرمانی را کسب کرد. آن‌ها خیلی دوست دارند که من در کمپ تمرینی شان فعالیت کنم، اما به خاطر حضور در تیم ملی این امکان وجود ندارد دوباره به آنجا بروم. من بعد از بازی‌های آسیایی تصمیم می‌گیرم که در مسابقات MMI فعالیت می‌کنم یا نه! اگر شرایط فراهم شود در کنار ووشو در MMI فعالیت خواهم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار