تصمیم رژیم صهیونیستی برای دوبرابر کردن شهرک‌های اشغالی در بلندی‌های جولان

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دو برابر کردن شهرک‌های یهودی نشین در بلندی‌های اشغالی جولان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد این رژیم قصد دارد شمار شهرک‌ها را در جولان اشغالی دو برابر کند؛ همچنانکه وی از طرح‌های چند میلیون دلاری برای محکم کردن جای پای این رژیم در بلندی‌های جولانی سخن گفت که پیشتر مال سوریه بوده و بیش از ۵۰ سال پیش از سوریه به اشغال در آمد.

بنت همچنین مدعی شد: سرمایه گذاری جدید در این منطقه با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل از سوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ بر این سرزمین به پیش برده شد و دولت بایدن نشان داد این تصمیم را به زودی مورد چالش قرار نخواهد داد.

«نفتالی بنت» در نشست ویژه کابینه که امروز (یکشنبه) در بلندی‌های جولان برگزار شد، گفت: این، زمان ماست؛ این زمان بلندی‌های جولان است.

او در ادامه افزود: پس از مدتی مدید و سال‌ها رکود در حوزه شهرک نشینی، هدف امروز ما دو برابر کردن شهرک‌ها در جولان اشغالی است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه بلندی‌های جولان را تصرف کرد و در سال ۱۹۸۱، آن را به دیگر سرزمین‌های اشغالی خود ملحق کرد. این در حالی است اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین الملل، این کار را «اقدامی غیرقانونی» تحت حقوق بین الملل قلمداد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار