مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح ویژه تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی به مناسبت شب یلدا، چهار هزار و ۶۰۶ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان تامین امنیت بهداشتی و رضایتمندی مردم را اساسی‌ترین هدف اجرای طرح تشدید نظارت ویژه شب یلدا اعلام کرد و گفت: این طرح از ۲۷ آذر تا اول دی با بهره‌گیری از توان ۱۱۲ نفر در قالب ۵۱ اکیپ عملیاتی و نظارتی از کارکنان دامپزشکی استان به منظور نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی آغاز شد.

ورمقانی تاکید کرد: تمامی مراکز یاد شده از کشتارگاه‌های دام و طیور تا مراکز نگهداری و سردخانه ها، از مراکز عرضه عمده تا بازار خرده فروشان فرآورده‌های خام دامی هدف بازرسی‌های مستمر، منظم، بی وقفه و البته سرزده اکیپ‌های نظارتی بود.

او ادامه داد: در این طرح چهار هزار و ۷۴۶ فقره بازرسی از مراکز انجام شد که با تنظیم ۷۵ فقره صورتجلسه ضبط فرآورده‌های غیر قابل مصرف، چهار هزار و ۶۰۶ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: علاوه بر کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز بسته بندی و قطعه بندی استان، تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی همچون قصابی‌ها، مرغ و تخم مرغ و ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها و مراکز تهیه غذای آماده و فروشگاه‌های زنجیره ای، مورد بازرسی دقیق بازرسان بهداشتی دامپزشکی قرار گرفتند.

ورمقانی گفت: مقدار اعلام شده در گزارش غیر از فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرفی است که در کشتارگاه‌های دام و طیور توسط مسئول فنی بهداشتی و ناظر دولتی ضبط شده است.

او از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی را تنها با داشتن مهر و برچسب دامپزشکی با تاریخ تولید و مصرف و از مراکز رسمی و مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و تولید و توزیع فرآورده خام دامی، مراتب را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و یا سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.