در آستانه صدور حکم نهایی دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات و تجمع معترضان در پایتخت، تدابیر امنیتی در بغداد اجرا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در بغداد گزارش داد: در آستانه صدور حکم نهایی دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات و با توجه به از سرگیری تجمع معترضان به نتایج اولیه انتخابات، تدابیر امنیتی در پایتخت عراق به اجرا گذاشته شد.

محافل سیاسی عراق در انتظار حکم دادگاه فدرال درباره نتایج نهایی انتخابات در این کشورند، دادگاه عالی به عنوان نهاد تصمیم گیرنده درباره نتایج انتخابات، خود را آماده کرد تا حکم نهایی را صادر کند، حکم این دادگاه قابلیت تجدیدنظر خواهی نخواهد داشت، اما این دادگاه خود را برای جلب رضایت گروه‌های معترض و حل بحران سیاسی به وجود آمده در کشور، مسئول می‌داند به همین دلیل به نظر می‌رسد از یک سو نتایج انتخابات را تایید کند و از سوی دیگر برخی از اعتراضات معترضان را وارد بداند.

از سوی دیگر رایزنی‌هایی که در این مدت میان گروه‌های پیروز در انتخابات انجام شد به گواه برخی از کارشناسان هنوز به نتایجی نرسیده است ضمن اینکه قبل از تایید نتیجه نهایی انتخابات راه رسیدن به ائتلاف برای تشکیل اکثریت پارلمانی، کمی دشوار به نظر می‌رسد.

دادگاه فدرال از نظر قانونی برای صدور حکم نهایی درباره نتایج انتخابات، محدودیت زمانی ندارد، همین ویژگی موجب شد تا این نهاد فرصت کافی برای بررسی اعتراضات داشته باشد.

گروه‌های سیاسی عراق در انتطار رای نهایی دادگاه فدرال، به عنوان راه حل اخیر، قانونی و فصل الخطاب در کشورند.

شمار زیادی از معترضان به نتایج انتخابات از صبح امروز (دوشنبه) در مقابل ورودی منطقه سبز بغداد تجمع و تظاهرات کردند. همچنین تعدادی از تظاهرات کنندگان ورودی شورای عالی قضایی و فرماندهی عملیات بغداد را محاصره کرده اند.

رسانه‌های عراقی همچنین اعلام کردند که امروز همزمان با تظاهرات عراقی‌های ساکن بغداد به نتایج انتخابات، در شهر‌های دیگر عراق از جمله بابل، میسان، الدیوانیه، الناصریه، بصره و نجف اشرف و ... نیز تظاهرات‌هایی در حال برگزاری است و معترضان خواستار احقاق حقوق خود هستند و اغلب تجمع‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش این شهر‌ها در حال برگزاری است.

پایتخت عراق

پایتخت عراق

تظاهرات عراق

عراق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
انتخابات دوباره برگزار بشه بهتره
آخرین اخبار