دادگاه عالی فدرال عراق شکایت مبنی بر ابطال نتایج انتخابات را رد و نتایج نهایی را تایید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفلوجه، در پی شکایت برخی از گروه‌های عراق به دادگاه عالی فدرال این کشور مبنی بر شمارش نادرست آراء اخذ شده، دادگاه عالی فدرال عراق جلسه‌ای برای تصمیم گیری در مورد اعتراض به نتایج انتخابات امروز (دوشنبه) برگزار و اعلام کرد نتایج نهایی قطعی است و شکایت مبنی بر ابطال نتایج انتخابات رد می‌شود.

این دادگاه در خصوص تصمیم خود گفت: تصمیمات هیئت نمایندگان جز در کمیسیون قضایی انتخابات قابل تجدیدنظر نیست و تصمیمات کمیسیون قضایی برای نتایج انتخابات «قطعی» است.

با این حال این دادگاه از پارلمان آینده خواست که قانون انتخابات را اصلاح و سیستم شمارش دستی را منحصرا اتخاذ کند.

حکیم: به تصمیم دادگاه احترام می‌گذاریم

«عمار حکیم» رهبر جریان حکمت عراق بعد از اعلام تصمیم دادگاه عالی فدرال این کشور مبنی بر رد شکایت گروه‌های عراقی، گفت: ما با توجه به اعتقاد عمیق خود به برتری قانون اساسی تعهد خود را نسبت به تصمیم دادگاه فدرال در مورد تایید نتایج، علیرغم مشاهدات جدی خود درخصوص اخلال در روند انتخابات، اعلام می‌داریم و مسئولیت خود را در برابر مردم عراق بر عهده می‌گیریم. ما برای عدم حضور در دولت بعدی همچنین تاکید می‌کنیم.

شب گذشته نیز «قیس الخزعلی» رهبر عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد مقامات قضایی این کشور تحت فشار کشور‌های خارجی بوده و به همین علت می‌خواهند نتایج انتخابات را تایید کنند درصورتی که هادی العامری، رئیس جنبش الفتح عراق مدارکی را به این دادگاه ارائه داده است که اخلال در شمارش آراء را اثبات می‌کند.

از صبح امروز (دوشنبه) شمار زیادی از معترضان به نتایج انتخابات از در مقابل ورودی منطقه سبز بغداد تجمع و تظاهرات کردند. همچنین تعدادی از تظاهرات کنندگان ورودی شورای عالی قضایی و فرماندهی عملیات بغداد را محاصره کرده و نسبت به تایید نتایج انتخابات اعلام نارضایتی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار