پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) در شهرستان زرندیه ساخته شده و بعد از بدرقه در شهر‌های استان مرکزی به شهر سامرا ارسال می‌شود.

مظفر صفریان رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان مرکزی در حاشیه مراسم بدرقه اولین پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) در شهرستان زرندیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ابعاد نیم ضریح مطهر( پنجره) سرداب مقدس امام زمان (عج)  ۲ و نیم متر در ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر است.

صفریان افزود: چوب مصرفی بکار رفته در این ضریح از جنس ساج از کشور برمه تهیه شده و ۲۵۰ کیلو گرم نقره و ۱۰۰ گرم طلا در این پنجره بکار رفته و خاتم کاری، منبت کاری ان هم توسط بهترین متخصصین کشور انجام شد.

او اضافه کرد: این ضریح قرار است پس از بدرقه در شهرستان‌های زرندیه، ساوه، تفرش، آشتیان و فراهان و در نهایت در مرکز استان (اراک) مورد استقبال مردم خوب و ولایی و استان قرار بگیرد.

صفریان بیان کرد: این پنجره از اراک به سمت مرز مهران حرکت داده می‌شود و در نهایت در شهر سامرا در حرم امامین عسگرین در محل سرداب آقا امام زمان (عج) به عنوان پنجره نیم ضریح در قسمت خواهران نصب می‌شود.

او ادامه داد: ساخت پنجره سرداب آقا امام زمان عجل الله از سال ۹۸ در کارگاهی در جوار امام زاده سید منصور علیه السلام شهر مامونیه شهرستان زرندیه شروع شد و با صرف هزینه‌های قابل توجه ۵ دی ماه امسال به اتمام رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان مرکزی بیان کرد: این پنجره با همکاری اهالی و خیرین استان مرکزی و مردم مومن و ولایتمدار شهرستان زرندیه ساخته شد.

اولین پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) ساخته شده در این شهرستان قرار است از امروز به مدت مدت یازده روز در شهر‌های مختلف استان مرکزی بدرقه و برای نصب به شهر سامرا در کشور عراق ارسال شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار