۸۰۶ دانش آموز در مهاباد ترک تحصیل کردند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال ۸۰۶ دانش آموز در این شهرستان ترک تحصیل کرده‌اند، که این آمار در شهر بیشتر از روستاهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، انور رسولیان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مهاباد گفت: بر اساس آمار موجود، در مقطع ابتدایی امسال ۲۳ نفر، در مقطع متوسطه اول ۴۳ نفر و در مقطع متوسطه دوم ۷۴۰ نفر ترک تحصیل کرده‌اند.

رسولیان گفت: در پایه نهم ۳۸ دانش آموز دختر و ۱۶۰ دانش آموز پسر، در مقطع دهم ۱۲۱ دانش آموز دختر و ۱۵۲ دانش آموز پسر، همچنین در مقطع یازدهم ۱۴۸ دانش آموز دختر و ١٢١ دانش آموز پسر ترک تحصیل کرده‌اند.

وی گفت: در مقطع متوسطه اول نیز ١٢ دانش آموز دختر و ۳۱ دانش آموز پسر و در مقطع ابتدایی ۱۲ دختر ١۱ پسر امسال از تحصیل بازمانده اند.

رسولیان گفت: متاسفانه در مناطق حاشیه شهری تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل امسال در کل شهرستان بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و در بخش روستایی نیز بخش خلیفان به نسبت بخش مرکزی آمار ترک تحصیل بالاتری را نشان می‌دهد.

مهاباد در مجموع ۴۶ هزار دانش‌آموز دارد. آموزش‌ها امسال به دو شیوه حضوری و مجازی در حال برگزاری است، ولی طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا آموزش تنها به صورت مجازی بود.

به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان به دلیل در اختیار نداشتن امکاناتی همچون موبایل‌های هوشمند از تحصیل باز ماندند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.