وزیر نیرو خبر داد؛

انعقاد قرارداد برای آبرسانی به ۷۱۰۰ روستای محروم از آب شرب

محرابیان گفت: هفته گذشته قرارداد آبرسانی به ۷۱۰۰ روستا بسته شد و امیدواریم تا ۳سال آینده بقیه روستا‌ها نیز به آب شرب دسترسی پیدا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محرابیان وزیر نیرو گفت: خدمت رسانی به روستا اهمیت بالایی دارد و متاسفانه برخی روستا‌های کشور از آب شرب و بهداشتی محروم هستند. یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم این است که در زمان کوتاه، روستا‌های فاقد آب شرب را با طرح‌های آبرسانی سامان بخشد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: اجرای این طرح‌ها فقط در یک اقدام ملی و مردمی امکان پذیر است. یک مرکز به نام جهاد آبرسانی تشکیل شد که زیر نظر یک شورای جهادی و نخبه‌ها اداره می‌شود.

محرابیان گفت: هفته گذشته هم قرارداد آبرسانی به ۷۱۰۰ روستا بسته شد. امیدواریم تا ۳سال آینده بقیه روستا‌ها نیز به آب شرب دسترسی پیدا کنند.

او گفت: در جهاد آبرسانی یکی از عوامل ما افراد خیر هستند که گروه‌های مردمی کمک‌های خودشان را به ثبت برسانند. در پی این موضوع هستیم که افراد خیر بدانند که هزینه‌ای که می‌کنند در کدام روستا خرج می‌شود.

محرابیان ادامه داد: ستاد عتبات عالیات به دست شهید سلیمانی تاسیس شد و امیدواریم همکاری خوبی صورت بگیرد.

وزیر نیرو با اشاره به تفاهم‌نامه امروز گفت: خیران با مدیریت عتبات کار آبرسانی را به ثمر خواهند رساند و امیدواریم که این اقدام الگویی برای تامین آب شرب محرومان کشور باشد.

در ادامه جانباز مدیر عامل آبفا کشور گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه وزیر نیرو بود این بود که آبرسانی در روستاها توسط مخازن ثابت و بشکه‌های سیار تامین شود. به نظر می رسد قراردادی که نوشته شده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

او ادامه داد: همکاری نزدیکی در حوزه آب با ستاد عتبات عالیات داشتیم و امیدواریم که این موضوع ادامه دار باشد.

گفتنی است، برنامه آیین امضای تفاهم نامه طرح آبرسانی شهید سلیمانی میان ستاد بازسازی عتبات عالیات و شرکت آبفای کشور با حضور محرابیان وزیر نیرو امروز دوشنبه ۶ دی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار