سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: هم اینک ۱۱۱ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌ ویژه قرار دارند که حدود ۲۴ نفر کمتر از ۲ هفته گذشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، محمدامین ولیزاده افزود: این آمار نشان دهنده روند کاهشی ایجاد شده در شیوع کروناست که امیدواریم با همراهی مردم، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد.

وی اضافه کرد: البته شیوع سویه امیکرون در دنیا نگران کننده است و امیدواریم بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از شیوع آن در استان جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در حال حاضر، ۲۹ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که در این خصوص نیز شاهد کاهش چهار نفری نسبت به ۲ هفته گذشته هستیم.

ولیزاده با اشاره به ابتلای ۸۳ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، اظهار کرد: از این تعداد کمتر از ۶۰ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند که امیدواریم این روند کاهشی بستری ادامه دار باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۸ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که نسبت به یک ماه گذشته بسیار کمتر شده است.

وی با اشاره به فوت سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی از جمله یک نفر در ارومیه افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۲۵ نفر رسید.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.