۸۸.۵ درصد شهروندان میاندوآبی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: ۸۸.۵ درصد از مردم این شهرستان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، سهراب حیدری با بیان اینکه تاکنون ۷۴ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند اظهار داشت: در مجموع ۳۸۱ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان به شهروندان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان واکسیناسیون، ۲۰۱ هزار دز مربوط به نوبت اول، ۱۶۹ هزار دز نوبت دوم و ۱۱ هزار دز نیز مربوط به نوبت سوم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: برای تزریق دز سوم واکسن محدودیتی در نوع واکسن وجود ندارد و فقط ترجیحا باید برای دُز سوم واکسنی مشابه واکسن‌های دُز اول و دوم تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه برای افراد ۱۸ سال به بالا دز سوم تزریق می‌شود گفت: از نظر تامین واکسن کرونا و مراکز تزریق واکسیناسیون هیچ مشکلی در شهرستان وجود ندارد و در ۱۳۵ محل واکسن تزریق می‌شود.

حیدری با بیان اینکه انتشار سویه "امیکرون" سیر تصاعدی دارد، افزود: در صورت درگیری با این سویه، شمار ابتلایان به شدت افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تعداد مبتلایان و بستری شدگان ناشی از ویروس کرونا در میاندوآب نسبت به هفته قبل افزایش یافته است به طوری که در هفته‌های قبل کمتر از ۱۰ بیمار وجود داشت، ولی در روز‌های اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است به طوریکه در آی‌سی‌یو بیمارستان عباسی هم اکنون ۲۵ بیمار بستری بوده و ظرفیت آن تکمیل شده است.

حیدری افزود: گروه‌های سنی بالا، بیشترین درگیری را داشته است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساده انگاری، قطع یقین پیک ششم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افراد زیر ۱۲ سال ایمنی ندارند و گروه سنی بسیار پرریسکی هستند و باید منتظر طرح ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون این رده سنی و رده پایین‌تر بود بیان کرد: آموزش، اطلاع رسانی، بیماریابی و قرنطینه تنها راه چاره مبارزه با سویه خطرناک امیکرون است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.