معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد؛

ضعف کشور در حوزه راه اندازی خانه‌های خلاق

ستاری از ضعف کشور در حوزه راه اندازی خانه های خلاق خبر داد و ایجاد آن را موفقیت بزرگی برای جامعه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آئین افتتاحیه خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی خانه های خلاق یکی از موفقیت های کشور است اما در این بخش ضعیف هستیم. 

او افزود: مشکل کشور در حال حاضر مشکل فرهنگی است. آموزش فرهنگ در این حوزه کار درستی نیست و استخدام بزرگترین خیانتی است که در حق فرزندان خود انجام می دهیم، استخدام از بین بردن اعتماد به نفس است، فرزندان خود را با فرهنگ کارآفرینی آشنا کنیم.

ستاری گفت: باید دانش آموزان را با فرهنگ اجتماعی جهت تاثیرگذاری بیشتر در جامعه آشنا کنیم و در حال حاضر در این حوزه ضعیف عمل می کنیم. استعداد کودکان باید از طریق خانواده ها شکوفا شود؛ چرا که آن ها بعدها در جامعه کارآفرین می شوند و جامعه باید به این افراد اهمیت دهد. 

او ادامه داد: توسعه خانه‌های نوآوری و خلاق یکی از پایه‌های تقویت فرهنگ اجتماعی است چنانچه همچنان در کشور دانش آموزانی داریم که اگر از هوش و استعداد آن‌ها حمایت شود، می توانند در ساخت شرکت های دانش بنیان با موفقیت عمل کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ساختار آموزشی کشور ما دانش آموزان را به صورت کارمند استخدامی وارد جامعه می‌کند و این عمل می‌تواند استعداد و نوآوری آینده دانش آموزان را دچار آسیب کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار