وزرای خارجه عربستان و عراق در تماس تلفنی بر حمایت از راه حل‌های مسالمت آمیز برای تحقق ثبات در منطقه تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان و فواد حسین، وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی بر حمایت دو کشور از راه حل‌های مسالمت آمیز که به امنیت و ثبات در منطقه و پیشبرد مسیر همکاری کمک می‌کند، تاکید کردند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای گفت: دو وزیر خارجه در خصوص هماهنگی و رایزنی مستمر در همه زمینه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین فواد حسین و بن فرحان با اشاره به هماهنگی در زمینه‌های مختلف به منظور دستیابی به اهداف مشترک که در راستای منافع مردم دو کشور باشد، افزایش تلاش‌ها جهت ایجاد افق‌های جدید برای همکاری‌های دوجانبه را مهم و ضروری عنوان کردند.

وزرای خارجه عراق و عربستان دیدگاه‌ها و ارزیابی‌هایی را درباره تحولات کلی مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک، مواجهه با چالش‌های مختلف پیش روی منطقه و پیشبرد راه حل‌های مسالمت آمیز برای دستیابی به امنیت و ثبات و افزایش همکاری‌ها برای دستیابی به صلح و توسعه، تبادل نظر کردند.

در بیانیه احمد الصحاف آمده است: وزیر امور خارجه سعودی از عراق خواست از میزبانی عربستان سعودی از نمایشگاه جهانی «اکسپو» در ریاض در سال ۲۰۳۰ حمایت کند.

وزیر امور خارجه عراق نیز به نوبه خود، بر آمادگی عراق در حمایت از عربستان در برگزاری اکسپو ۲۰۳۰ در ریاض و بر توانایی ریاض به ایجاد یک نسخه تاریخی از نمایشگاه جهانی اکسپو با بالاترین سطوح نوآوری و ارائه یک تجربه جهانی بی سابقه در تاریخ تاکید کرد.

عربستان سعودی پس از ۲۵ سال وقفه به دلیل حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰، در سال ۲۰۱۵ روابط دیپلماتیک خود با عراق را از سر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار