فرماندار کوهبنان خواستار خودداری مردم و دامداران از قرارگیری در حاشیه رودخانه‌ها، دامنه کوه‌ها و مسیر‌های کوهستانی طی روزهای آینده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری فرماندار کوهبنان در بازدید از سیل بند‌های اطراف شهر کوهبنان خواستار خودداری مردم و دامداران از قرارگیری در حاشیه رودخانه‌ها، دامنه کوه‌ها و مسیر‌های کوهستانی کوهبنان شد.

او ابراز داشت: با توجه به احتمال بارش‌های رگباری، مردم از حضور در بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی شهرستان خودداری کنند تا در صورت جاری شدن سیل، خسارتی به دام‌ها و افراد نداشته باشیم.

فرماندار کوهبنان با تأکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص مقابله با هر گونه حادثه تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال بارندگی و وقوع سیل در روز‌های پایان هفته و اوایل هفته آینده، مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان با آمادگی کافی تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه به ویژه سیل و آب گرفتگی معابر سطح شهر را اتخاذ نمایند.

او بیان داشت: جا دارد که طی چند روز آینده مردم کوهبنان از سفر‌های غیرضرور خصوصا به مناطق روستایی، کوهستانی و صعب العبور پرهیز کنند.

سالاری گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و شیب تند زمین‌های بالا دستی شهر کوهبنان دامداران از چرای دام و توقف در مسیر سیلاب، بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی شهرستان جدا خودداری کرده و مراقب همراهان خود باشند.

او اضافه کرد: شهروندان از توقف در اطراف اشیای قابل پرتاب مانند تابلو‌های تبلیغاتی، دکل‌های مخابراتی، کولر‌های آبی ادارات، منازل و مغازه‌ها، داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره اجتناب کنند تا در صورت و وزش باد شاهد خسارت احتمالی نباشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار