۸۰ درصد از حجم ابلاغی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد حجم ابلاغی سواد آموزی استان در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد محقق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ابلاغی امسال سوادآموزی استان در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد چهار هزار و ۹۴۹ تن بوده که  تاکنون سه هزار  و۹۲۷ تن آن  انجام شده است.

او افزود: میزان تعهد امسال دوره های سوادآموزی استان ۲ هزار و ۳۰۰ تن بوده که تا زمان حاضر هزار و۴۱۳ تن از این تعداد زیر پوشش  سواد آموزی رفته است. 

زارع پور تصریح کرد: تعهد دوره انتقال امسال در کهگیلویه و بویراحمد هزار و۲۴۰ تن بوده که با قرارگیری هزار و ۲۷۰ تن زیر پوشش این دوره ها بیشتر از تعهد پیش بینی شده محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: همچنین میزان تعهد امسال دوره تحکیم در استان هزار و ۴۰۰  تن بوده که تاکنون هزار و۲۷۴ تن آن محقق شده است.

زارع پور تاکید کرد: فعالیت های سوادآموزی در این استان برای افراد بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شامل دوره ‌های پنج تا هفت ماهه است. 

زارع پور عنوان کرد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ با سوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۲ درصد است. 

او عنوان کرد: براساس این سرشماری ۳۴ هزار تن شهروند ۱۰  تا ۴۹ ساله بی سواد در استان شناسایی شده اند که هر سال تعدادی از آنان زیر پوشش  سوادآموزی می رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.