آیین تکریم و معارفه سرپرست آموزش و پرورش شهرستان نایین برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید شهریاری به عنوان سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نایین منصوب شد.

نصرتی فرماندار شهرستان نایین در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش نایین گفت: آموزش و پرورش یک نهاد با وظایف متعدد و سنگین است و توجه به آموزش و پرورش به معنای حل مشکلات جامعه است.

نصرتی گفت: افتخار معلمی را داشتم و آنچه که رسالت واقعی آموزش و پرورش است به دلیل مشکلات عدیده متاسفانه بر زمین مانده است امیدوارم یک اراده ملی مشکلات آموزش و پرورش را برای همیشه حل کند. توجه ویژه در خصوص بودجه در مجلس شورای اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته اتفاق نیفتاده و نهایتاً وضع امروز برای آموزش و پرورش رخ داده است. تا زمانی که نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه استراتژیک نباشد هدف واقعی آموزش و پرورش محقق نخواهد شد. هدف واقعی این است که بتوانیم نسل آینده را برای زندگی آموزش دهیم و آن‌ها را تربیت کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نایین گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسالت کامل انجام نشده است مهارت‌های زندگی، مهارت نه گفتن، کنترل خشم و سایر مهارت‌ها باید در آموزش و پرورش به دانش آموزان تعلیم داده شود. ما باید بتوانیم فرزندانمان را برای زندگی آینده تربیت کنیم. رسالت اصلی را رها کرده ایم و فقط به محفوظات غیر کاربردی به دانش آموزان روی آورده ایم.

نصرتی گفت: دانش آموزان را باید به گونه ای آموزش دهیم که بتوانند در آینده اندیشمند باشند، آزادی‌خواه بر اساس اصول دینی باشند، کارآفرین باشند و برای زندگی آموزش دیده باشند. اصل قضیه پرورش روح فرزندان ما است که رها شده و به این چسبیده ایم که دانش آموز کدام فرمول را حفظ کند تا در کنکور موفق باشد.

فرماندار شهرستان نایین گفت: علی رغم محدودیت‌های بودجه‌ای در دو سال گذشته بودجه اختصاصی به آموزش و پرورش را چند برابر نمودیم هر چند که تخصیص این بودجه‌ها کم و اندک بوده است، اما ما در این راستا به وظیفه خود عمل نمودیم.

وی گفت: معلم باید آن‌چنان از مباحث روزمره فارغ باشد که با همکاران خود به مباحثه علمی بپردازند نه اینکه از درد‌های زندگی خود بگویند.

در این مراسم از رحمت الله رضایی مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان نایین تقدیر شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.