نماینده اداره استاندارد سروآباد گفت: در بازرسی از واحد‌های صنفی سطح شهرستان بیش از ۱۰۰ میلیون ریال کالای غیراستاندارد و فاقد تاریخ انقضا معتبر، کشف و معدوم شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، تورج احمدی زاد نماینده اداره استاندارد سروآباد اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۲۰۰ مورد کنترل و بازرسی از بازار سطح شهرستان انجام شد و مقدار قابل توجهی کالای فاقد علامت استاندارد، جعل علامت استاندارد و فاقد تاریخ انقضا معتبر کشف، توقیف و معدوم شد.

احمدی زاد افزود: در شهرستان سروآباد ۱۶ کارخانه و کارگاه، مشمول استاندارد هستند و در ۹ ماهه امسال این کارخانه‌ها ۶۰ بار مورد بازرسی مشترک با فرمانداری، اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته اند.

او یادآور شد: تعداد ۵۰ مورد نمونه جهت تطبیق با استاندارد‌های مربوطه نمونه گیری شده که بالای ۸۰ درصد مطابقت داشته است و برای نمونه‌های نامنطبق تذکر و برخورد‌های قانونی لازم به عمل آمده است.

نماینده اداره استاندارد سروآباد ادامه داد: در حوزه کنترل و نظارت بر جایگاه‌های عرضه مواد سوختی نیز تعداد ۱۵ مورد بازرسی به عمل آمده است، در حوزه اوزان سنگین باسکول واحد‌های تولیدی و مرغداری‌ها هم ٦۵ مورد بازرسی، کنترل و کالیبراسیون انجام شده است، در اوزان سبک نیز (ترازو‌های سوپر مارکت) تعداد ۳۵۰ مورد بازرسی انجام شده است.

احمدی زاد اضافه کرد: در حوزه نظارت و کنترل بر کالا‌های وارداتی از بازارچه مرزی مله خورد نیز از ٦۰۰ مورد اظهار گمرکی تجار بازرسی فنی شده و تعداد ۱۰۰ مورد از کالا‌های مذکور نمونه برداری و جهت تطبیق با استاندارد‌های کشور مورد آزمون قرار گرفته اند.

او افزود: در حوزه نظارت برای واحد‌های نانوایی نیز در قالب گشت مشترک ۱٦ مورد گشت با حضور فرمانداری، اداره صمت، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی صورت گرفته است و تعداد بیش از ۱۰۰ واحد نانوایی بازرسی و تذکرات لازم به آن‌ها داده شده است.

نماینده اداره استاندارد سروآباد گفت: در حوزه طلا و جواهرات نیز با توجه به اینکه در شهرستان تنها یک واحد طلا فروشی فعالیت دارد ۹ مورد بازرسی در طی ۹ ماه گذشته انجام شده و برای ۲ جایگاه سی ان جی شهرستان نیز گواهی ایمنی و سلامت صادر شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.