رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: مطابق استاندارد جهانی ۲درصد جمعیت دانش آموزان کشور در مدرسه‌های استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) امروز در مراسم  تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده در جشنواره های علمی، فرهنگی و پژوهشی استان بوشهر، گفت: مطابق استاندارد جهانی ۲درصد جمعیت دانش آموزان کشور در مدرسه‌های استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و هیچ علاقه‌ای برای پوشش درصد بیشتری از دانش آموزان در این مدرسه‌ها نداریم.

او افزود: ۱۲۰هزار دانش آموز دختر و پسر در مقطع اول و دوم متوسطه در ۶۸۰مدرسه سمپاد در رشته‌های تجربی، انسانی و هنرستان درس می‌خوانند.

ئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: عمومی سازی محتوای آموزشی مدرسه‌های سمپاد از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است که در همین زمینه محتوای مربوط به همه کلاس‌های درس دوره اول متوسطه ضبط شده است و به زودی روی پایگاه این سازمان قرار می‌گیرد.

یاوری گفت: همچنین تهیه دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره‌گیری از ظرفیت بهترین استادان کشوری به‌زودی آغاز خواهد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: دانش آموزانی که در مدرسه‌های سمپاد مهارتی تحصیل می‌کنند به سمت حضور و مشارکت در جشنواره ها و مسابقه‌های بین المللی سوق داده می‌شوند.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اگر به فکر آینده ایران هستیم باید در کنار آموزش به تربیت نسل آینده توجه داشته باشیم و در کنار آموزش به بحث مهارت‌های زندگی وتربیت آنان نیز توجه شود.

در این  مراسم از ۶۰دانش آموز برگزیده در مسابقه های علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و فناوری تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.