افزایش تعداد شتاب نگارهای زلزله در زنجان

رئیس اداره مدیریت بحران وپدافندغیرعامل راه وشهرسازی زنجان گفت:تاپایان امسال تعداددستگاه‌های شتاب نگار زلزله درزنجان به ۳۲دستگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هاشملو رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۹ شتاب نگار زلزله از نسل قدیم در استان زنجان فعال است و أخیرا ۶ دستگاه دیگر به این تعداد افزوده شده که هفت دستگاه دیگر نیز امسال مکان یابی می‌شود.

او بابیان اینکه آموزش باید از برنامه های اولویت دار باشد و تا زمانی که به این مهم پرداخته نشود خروجی مناسبی نخواهیم داشت، تأکید کرد: آموزش مدیران، معاونان، کارکنان و اقشار مختلف جامعه باید دسته بندی شده و اطلاعات براساس توان و جایگاه افراد به صورت ساده بیان شود تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه (GIS) در مدیریت بحران عملیاتی شده است، ادامه داد: همچنین دوره ارزیابی و آسیب پذیری سکونتگاه‌های شهری در برابر زلزله نیز برگزار شده و این دوره همچنان ادامه دارد.

او افزود: برخی از مسئولان جدید در استان زنجان با این دوره‌ها آشنا نیستند و با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی هماهنگی اولیه در حال انجام است که اگر تمایلی داشته باشند این آموزش‌ها به صورت رایگان ارائه شود و بعد از عملیاتی شدن آموزش‌ها، پیگیر موضوع های دیگری نیز خواهیم بود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان گفت: دستگاه‌های شتاب نگار در استان زنجان در حد نرمال نصب و اطلاعات توسط مرکز تحقیقات مطالعات راه مسکن راه و شهرسازی رصد می‌شود.

هاشملو بااشاره به مکان یابی انجام شده برای نصب دستگاه های شتاب نگار زلزله گفت: احداث فوندانسیون مناسب و فنی توسط دستگاه‌های ذیربط از شروط محل مناسب برای نصب این دستگاه ها است تا بتوانیم شتاب‌نگار را از مرکز تحقیقات راه و شهرسازی استان زنجان دریافت و از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم.


او بااشاره به پیگیری‌های صورت گرفته با شرکت آب منطقه‌ای و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برای نصب شتاب نگار زلزله، گفت: سدها و شهرک‌های صنعتی و معادن برای نصب شتاب نگار مدنظر هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.