رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: سند مالکیت برای ۳۵۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های شهرستان‌های گرمی و انگوت صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا بدرزاده، رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت از اخذ سند مالکیت برای ۳۵۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های حوزه مدیریتی اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت در سالجاری خبر داد.

او با اشاره به وجود تعداد ۹ رشته رودخانه دائمی و فصلی جمعا بطول ۳۹۰ کیلومتر در حوزه مدیریتی منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: به منظور اعمال حاکمیت دولت بر اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، برنامه ریزی لازم برای اراضی بستر تمامی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عرصه واعیان تمامی تاسیسات آبی به منظور اخذ سند تک برگی بعمل آمده است.

او ادامه داد: با اجرای طرح ساماندهی به میزان ۲ کیلومتر در طول رودخانه مرزی بالهارود (بلغارچای) به مساحت شش هکتار از خاک کشور جمهوری اسلامی ایران که در سالیان گذشته بواسطه طغیان رودخانه مرزی از خاک کشور جدا شده بود، باز پس گیری شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: در راستای حفاظت کمی و کیفی از رودخانه‌های شهرستان، در ۹ ماهه گذشته سال جاری به میزان ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها که در سال‌های گذشته تحت تصرف قرار داشت آزاد سازی و اعاده به وضع سابق گردید.

بدرزاده با اشاره به اهمیت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی ادامه داد: به همت همکاران عملیاتی و گروه گشت و بازرسی این واحد در جریان سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه گردید.

او گفت: با انسداد این تعداد چاه، از برداشت غیرمجاز ۱۴۶ هزار مترمکعب آب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت ادامه داد: به منظور ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب‌های زیرزمینی در ۹ ماهه گذشته تعداد ۱۳ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز شهرستان‌های گرمی و انگوت نصب شده است.

بدرزاده گفت: در راستای سیاست‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مبنی بر نصب ابزار‌های اندازه گیری بر روی چاه ها، تمامی چاه‌های شهرستان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.