هفته بیست و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۳ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز از هفته بیست و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) ۳ دیدار برگزار خواهند شد که در اولین و مهم‌ترین بازی امروز آرسنال میزبان منچسترسیتی است و در ادامه تاتنهام با واتفورد و وستهام با کریستال پالاس بازی خواهند کرد.

آرسنال – منچسترسیتی

در اولین بازی از هفته بیست و یکم از ساعت ۱۶ آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان تیم منچسترسیتی خواهد بود.

منچسترسیتی با ۵۰ امتیاز از ۲۰ بازی، در صدر جدول به سر می‌برد و آرسنال با ۳۵ امتیاز از ۱۹ بازی در رتبه چهارم قرار دارد.

شاگردان میکل آرتتا قرار بود در تاریخ ۲۸ دسامبر به مصاف ولورهمپتون بروند، اما این دیدار به دلیل شیوع ویروس کرونا در اردوی ولوز به تعویق افتاد.

آرسنال در شرایطی برابر صدرنشین لیگ قرار می‌گیرد که این هفته‌ها در دوران اوج به سر می‌برد. تیم آرتتا پس از ۲ شکست متوالی برابر منچستریونایتد و اورتون در اواسط آذر ماه، ۴ پیروزی پیاپی به دست آورد و موفق شد خود را از میانه جدول به جمع ۴ تیم برتر لیگ جزیره برساند و در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار بگیرد. از سوی دیگر این تیم در جام اتحادیه نیز به مرحله نیمه نهایی رسیده و حریف لیورپول شده است. این تیم در دو بازی آخر خود ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی هم در هفته‌های اخیر در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و با پیروزی‌های پیاپی خود را به صدر جدول رسانده و جایگاه خود را حفظ کرده اند.

این تیم مدت‌ها است که در لیگ، طعم شکست را نچشیده است. آخرین شکست من سیتی  ۳۰ اکتبر (۸ آبان) برابر کریستال پالاس رقم خورد.

سیتی سال ۲۰۲۱ را به لطف برد خارج از خانه مقابل برنتفورد با ۱۰ پیروزی متوالی در لیگ برتر به پایان رساند.

غایبان ۲ تیم

آرسنال در این دیدار سدریک سوارس، تاکهیرو تومیاسو، کالوم چمبرز و میتلند نایلز را به دلیل ابتلا به کرونا و سعاد کولاسیناچ را به دلیل مصدومیت مچ پا در اختیار نخواهد داشت.

منچسترسیتی نیز بنجامین مندی را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. وضعیت کایل واکر، جان استونز و رودری هم برای بازی امروز مشخص نیست.

نکات آماری

به لحاظ آماری منچسترسیتی بر آرسنال برتری آشکاری دارد. دیدار رفت ۲ تیم با پیروزی ۵ بر صفر من سیتی به پایان رسید. در آن بازی آرسنال با اخراج ژاکا در دقیقه ۳۵ تقریبا یک ساعت با یک بازیکن کمتر بازی کرد.

  • آرسنال ۹ بازی اخیر برابر منچسترسیتی را واگذار کرده که آخرین و طولانی‌ترین روند شکسته این تیم برابر یک حریف در تاریخ لیگ برتر است.
  • منچسترسیتی هر ۴ بازی خارج از خانه برابر آرسنال را با پیروزی پشت سر گذاشته و در این چهار بازی ۹ گل زده و هیچ گلی دریافت نکرده است.
  • این تعداد پیروزی برابر با پیروزی‌های کل ۵۰ بازی من سیتی در ورزشگاه‌های هایبوری و امارات بوده است .( ۴پیروزی، ۱۴ تساوی و ۳۲ شکست)
  • آرسنال در پنج بازی آخر خود برابر منچستر سیتی نتوانسته است گلزنی کند.
  • منچسترسیتی با هدایت گواردیولا در ۵ بازی خارج از خانه برابر آرسنال در پانزده دقیقه اول گلزنی کرده است. این تیم در دو بازی آخر در همان دو دقیقه اول موفق شد دروازه آرسنال را باز کند.
  • آرسنال پس از سال ۱۹۸۵ در ۱۱ بازی خود در اولین روز سال نو در خانه شکست ناپذیر بوده است.

دیگر بازی ها

امروز ۲ بازی دیگر برگزار خواهند شد که طبق برنامه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تاتنهام در خانه واتفورد رده هفدهمی به میدان می‌رود و از ساعت ۲۱ نیز وستهام مهمان کریستال پالاس رده یازدهمی خواهد بود.

وستهام از ۱۹ بازی ۳۱ امتیاز کسب کرده است و در رتبه پنجم قرار دارد و تاتنهام هم با ۳۰ امتیاز از ۱۷ بازی در رتبه هفتم است. این ۲ تیم در تلاش هستند تا با قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر لیگ جزیره جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار