جلال موسوی گفت: امسال ۸۶ هزار تن گندم از خارج کشور و سایر استان‌ها برای تامین آرد و همچنین ارتقای کیفیت گندم وارد سیلو‌ها و انبار‌های استان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت : امسال ۸۱ هزار تن گندم وارداتی از بندر به استان حمل شده و پنج هزار تن از این محصول هم از استان‌های همجوار تامین شده است.

او گفت : اکنون موجودی سیلو‌ها و میزان ذخیره گندم در استان مناسب است، میزان گندم دپو شده پاسخگوی نیاز امسال و حتی ماه‌های ابتدای سال آتی است از این رو نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت : در این استان ماهیانه هفت هزار و ۳۰ تن آرد یارانه‌ای (یارانه‌ای یک) میان نانوایی‌ها توزیع می‌شود که البته سرانه مصرف این محصول بیش از میانگین کشوری است.

او  درباره عرضه خارج از شبکه آرد و نان در نانوایی‌های استان گفت: در این فصل و با توجه به کم شدن فعالیت‌های کشاورزی، مصرف نان و تقاضا برای آن کاهش یافته است و عرضه خارج از شبکه هم کمتر شده است.

او گفت : بر اساس برآوردها، پیش از این و در فصل تابستان ۱۰ تا ۱۵ درصد از آرد و نان تولیدی استان خارج از شبکه عرضه می‌شد، اما اکنون این رقم به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

موسوی گفت : امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها، میزان تولید گندم در کشتزار‌های استان بشدت کاهش یافت و البته میزان تحویل این محصول به دولت هم کاهش داشت به طوری که تمام گندم‌های خریداری شده از کشاورزان استان پیش از فصل پاییز به مصرف رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال میزان تحویل گندم به دولت در این استان نسبت به پارسال ۸۵ درصد کاهش دارد گفت : میزان خرید گندم امسال تنها ۱۹ هزار و ۲۱۳ هزار تن است که این رقم در سال گذشته ۱۳۱ هزار تن ثبت شده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.