مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۲۱۸ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت بازنشسته شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب ،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیته‌های سخت و زیان در استان گفت: در نه ماهه سالجاری ۶۰ جلسه کمیته بدوی و ۹ جلسه تجدید نظر با حضور اعضای این کمیته‌ها برگزارشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به درخواست‌های بازنشستگی بیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۵۶۳ درخواست به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور ارجاع شده است که پس از بررسی در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر ۱۲۱۸ درخواست در این کمیته‌ها تایید و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان واحد‌های اقتصادی موظف هستند نسبت به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی بیش از موعد خود را در سامانه الکترونیکی sakht.tkrtehran.ir بارگذاری، تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.