شبکه «ام اس ان بی سی» در گزارشی عنوان کرد شکاف و اختلاف نظر در آمریکا بر سر حمله سال گذشته حامیان ترامپ به ساختمان کنگره همچنان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» در گزارشی عنوان کرد که در حالی به سالگرد حمله طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق به کنگره آمریکا نزدیک می‌شوند که بررسی‌های میدانی در جامعه آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور همچنان بر سر حمله‌ای که به مهم‌ترین نهاد قانونگذاری صورت گرفت، اختلاف نظر‌های اساسی دارند، به شکلی که برخی کارشناسان معتقدند انتخابات بعدی می‌تواند بار دیگر مشکلاتی از این دست را برای جامعه آمریکا پدید آورد.

چند روز مانده به سالگرد حمله آشوبگران به کنگره آمریکا، وال استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشت: آمریکایی‌ها همچنان بر سر درس‌هایی که باید از حملات ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره کشورشان باید گرفته شود، دیدگاه‌هایی بسیار متفاوت دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که دیدگاه‌های نزدیک به دمکرات‌ها و مستقل‌ها را دارند بر این باورند که باید حملات ۶ ژانویه به کنگره آمریکا بسیار جدی انگاشته شود.

تیم میلر، روزنامه نگار و مقاله نویس در نشریه بول وارک، درباره نحوه برخورد با عاملان این حمله معتقد است: این سوالی است که به صورت خاص باید اعضای کنگره به آن توجه نشان بدهند. بسیار مایه خرسندی است که دستگاه قضا در خصوص برخورد با عاملان حملات، به وظیفه خود عمل می‌کند. واقعیت این است که آنچه که در ۶ ژانویه روی داد، عملکردی که رئیس جمهور آمریکا و برخی از برجسته‌ترین سران این کشور ورای تصور بود. کمسیون بررسی حوادث ۶ ژانویه نیز به باور من تحولی چندان مثبت به شمار نمی‌آید ونتیجه چندانی نیز ببار نیاورده است.

به گفته میلر، کسی از نظر سیاسی در حزب جمهوری خواه مجازات نشد و کسی هم در انتخابات مقدماتی به این علت بازنده نشد، بلکه مسئله برعکس بود، یعنی در حزب جمهوری خواه، هر نامزد که در طرفداری از وقایع ۶ ژانویه موضع تندتری بگیرد، امکان پیروزی بیشتری خواهد داشت. در این خصوص کمیته منتخب و نظام قضائی هم باید کار خود را به درستی انجام دهند.


بیشتر بخوانید:


دان کالووی از راهبردشناسان حزب دمکرات در خصوص این که حزبش چه پیامی را باید برای انتخابات ۲۰۲۲ در پیش بگیرد و چه واکنشی به این تحولات داشته باشد و آینده دموکراسی در آمریکا چه خواهد بود، معتقد است: اولین اقدام دموکراتیک، باید تصویب حق رأی باشد. زیرا در غیر این صورت انتخابات میان دوره‌ای که در سال بعد برگزار می‌شود، نمی‌تواند انتخاباتی آزاد و عادلانه به شمار آید. اعتقاد من این است که اگر جمهوری خواهان هر کدام از دو مجلس را در اختیار خود بگیرند، هیچ تضمینی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عادلانه و آزاد در دوره بعدی که در آن مجلسی جمهوری خواه باید رئیس جمهوری دمکرات را تایید کند، وجود نخواهد داشت.

میلر نیز در این خصوص گفت: جمهوری خواهان حتی هم حزبی‌های خود را که در خصوص حملات ۶ ژانویه، لحنی همراه با عذرخواهی داشتند، تحمل نکردند و آن‌ها را به انزوا کشاندند. انتخابات ۲۰۲۴ مشکلی بسیار جدی است و باید قانونی برای اصلاح نحوه شمارش آرا به تصویب برسد و به نظر من ما نباید منتظر تکرار این معضل باشیم که مسئول داخلی یک ایالت یا رئیس مجلس ایالتی مشخص کند که چه کسی برنده انتخابات شده است.

پس از پیروزی جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ جمهوری خواه مدعی وقوع تقلب گسترده شد و طرفدارانش را به حمله به ساختمان کنگره برای گرفتن رأی خود ترغیب کرد که این حمله در تاریخ آمریکا بی سابقه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار