هیئت نمایندگانی که مسئولیت تحقیق درباره حمله به کنگره آمریکا را دارد، خواستار رد درخواست رئیس‌جمهور سابق این کشور از سوی دیوان عالی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، خواستار مخالفت دیوان عالی آمریکا با درخواست اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور درباره منتشر نشدن اسناد مربوط به این حمله  شد.

به تازگی وکلای ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواستند تا از انتشار اسناد و سوابق اعضای دولت او جلوگیری کند. آن‌ها معتقدند که انتشار برخی اسناد می‌تواند به برخی امتیازات ویژه ریاست‌جمهوری در آمریکا لطمه وارد کند.

کمیته تحقیقات کنگره در این باره گفتند: «کار کمیته منتخب از بالاترین اهمیت و فوریت برخوردار است که آن هم بررسی یکی از تاریک‌ترین بخش‌های تاریخ ملت ما، حمله مرگبار به ساختمان کنگره، و اختلال بی‌سابقه در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور دیگر است.»

آنها در ادامه افزودند: «تحقیق برای کمیته منتخب، امری ضروری است و می‌تواند جلوگیری از حملات آینده به نهادهای دموکراتیک را شامل شود.»

«لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک، از دونالد ترامپ خواسته است تا در تاریخ ۷ ژانویه سال آینده میلادی در دادگاه حاضر شود و درباره تخلفات سازمان تجاری ترامپ در ارزیابی املاک و مستغلات شهادت دهد.

این تحقیقات در راستای یک پرونده اتهامات مالی سازمان تجاری ترامپ است که از سه سال پیش برای بررسی تخلفات مالی در منهتن به جریان افتاده است.

تحقیقات درباره پرونده‌های مختلف سازمان ترامپ از زمانی به صورت جدی آغاز شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ، در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات عظیم مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار